آفتاب

همایش کارشناسان بهداشت دهان و دندان دانشگاههای کشور در رامسر آغاز به کار کرد

همایش کارشناسان بهداشت دهان و دندان دانشگاههای کشور در رامسر آغاز به کار کرد

نوشهر - ایرنا - همایش کارشناسان مسئول بهداشت دهان ودندان دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران عامل بیمه سلامت کشور روز چهارشنبه در رامسر آغاز به کار کرد.

رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آغاز به کار این همایش درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف آشنایی کارشناسان با توجه به ارایه خدمات بهداشتی به روستاییان در قالب طرح تحول سلامت دهان و دندان برگزار شده است.
حمید صمدزاده افزود : اجرای این طرح در 70 درصد مراکز پیگیری و ارایه خدمات سطح یک نیز توسط بهورزان وخانه های بهداشت به گروه هدف زیر14سال ومادران باردار در روستاها انجام می شود.
رئیس اداره بهداشت دهان ودندان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح باید جمعیت 21میلیونی روستایی کشور از این خدمات بهره مند شوند.
صمدزاده با بیان اینکه تعداد دندانپزشکان کشور 3 هزار نفر هستند، گفت: پیش از شروع طرح سلامت دهان و دندان 100 دندانپزشک در روستاهای کشور فعال بودند و هم اکنون این تعداد به 700 نفر افزایش یافتند.
طرح سلامت دهان و دندان در اوایل تابستان سال گذشته در استان های کشور اجرایی شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه مراکز بهداشتی درمانی روستاها سالها مستهلک شده موضوع بازسازی ، تجهیز و تامین نیروی انسانی و مشکلات دیگر انان نیز در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.
دراین دوره 180 نفر از کارشناسان بهداشت دهان و دندان طی 2روز در قالب گزارش عملکردها ، وضعیت بیمه روستایی ، تفاهم نامه مشترک بیمه با وزارت بهداشت ، اقدامات بهداشت دهان ودندان ، دستورالعمل بیمه روستایی و پزشک خانواده مورد بررسی قرار می دهند.
/1602/7513/1899
کد N1352161

وبگردی