آفتاب

پایگاه نظامی عربستان هدف حمله نیروهای ارتش یمن قرار گرفت

پایگاه نظامی عربستان هدف حمله نیروهای ارتش یمن قرار گرفت

تهران-ایرنا- در واکنش به ادامه حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن، پایگاه نظامی تازه تاسیس عربستان سعودی در استان جیزان هدف حمله موشک های ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن قرار گرفت.

شبکه خبری المنار روز سه شنبه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که ارتش و نیروهای کمیته مردمی یمن با سه موشک از نوع اروگان یکی از پادگان های عربستان را هدف حملات خود قرار دادند.
وی افزود: این پادگان که در استان جیزان در جنوب عربستان واقع است، به تازگی در این منطقه احداث شده است.
این منبع نظامی یمنی گفت: این حملات در واکنش به حملات هوایی دشمن به مناطق مختلف یمن و ادامه نقض آتش بس از سوی سعودی ها انجام شد؛ آتش بسی که سازمان ملل در 10 آوریل گذشته آن را اعلام کرد و عربستان با زیر پا نهادن آن همچنان به حملات خود علیه مناطق مختلف ادامه داده و می دهد.
جنگنده های دشمن معمولا مناطق شهری و محله های مسکونی را هدف قرار می دهد ؛ این جنگنده ها در جنایتی تازه شامگاه گذشته دو کامیون حامل گندم را در استان الحدیده بمباران کرد که در اثر آن دو تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.
همچنین در جریان حمله امروز سه شنبه به شهر ساحلی المخا در استان تعز یمن 4 نفر کشته و16 تن دیگر زخمی شدند.
جنگنده های دشمن در حملات تازه خود، منطقه خب و الشعف را در استان جوف هدف قرار دادند.
این حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در حالی ادامه دارد که طرف های یمنی در کویت در حال مذاکره برای یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری ها هستند؛ مذاکراتی که تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است.
محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصار الله و رئیس هیات یمنی در مذاکرات کویت از عدم پیشرفت مذاکرات به سبب سرسختی و عناد ورزی هیات ریاض و کوتاهی سازمان ملل در ایفای نقشش در این میان، اظهار تاسف کرد.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بخصوص امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که نتیجه ای جز کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر نداشته است.
خاورم**9329**1579
کد N1351110

وبگردی