آفتاب

مبارزه با فساد مورد نظر رییس جمهوری نیازمند اراده ای قوی در قوای سه گانه است

مبارزه با فساد مورد نظر رییس جمهوری نیازمند اراده ای قوی در قوای سه گانه است

سنندج- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و رانت خواری به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه جدی رییس جمهوری است گفت: مبارزه با فساد، رانت و فرار از قانون نیازمند اراده ای قوی و پولادین در سطح قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضاییه است.

دکتر مهدی حاتمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا سخنرانی دکتر روحانی در سفر به استان کرمانشاه و طرح برخی مسایل مهم در این سفر را نشان دهنده دغدغه های رییس جمهوری در مورد مسایل روز سیاسی و اقتصادی دانست.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری در زمینه رسیدگی به پرداخت های نامتعارف به برخی مسوولان کشور، گفت: دستور رییس جمهوری در این زمینه بیانگر این است دولت حافظ و مدافع حقوق بیت المال است و در راستای مبارزه با فساد و رانت خواری اهتمام جدی خود را بکارگرفته است.
مدیرگروه دانشگاه حقوق کردستان افزود: هم پرداخت های غیر متعارف حقوق به مسوولان ارشد و هم دریافت آن توسط برخی مسوولان ایراد و اشکال دارد.
حاتمی دلیل اصلی این پرداخت ها را دور شدن این افراد از اصول و مبانی انقلابی نظام جمهوری اسلامی دانست.
وی بر تدوین و تصویب قوانین کاملا شفاف، چهارچوب دار و دارای ضمانت اجرا از سوی مجامع ذی صلاح و نظارت بر اجرای چنین قوانینی توسط نهادهای نظارتی تاکید کرد.
حاتمی گفت: اشتغالزایی و خروج اقتصاد از رکود و عملی کردن اقتصاد مقاومتی، مورد توجه جدی دولت است و این دولت درصدد است بسترهای تحول اقتصادی و رونق اقتصادی را در کشور فراهم کند.
وی اظهارکرد: رییس جمهوری در راستای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی در کشور با اتخاذ برنامه جامع می تواند به نتیجه برسد.
این حقوقدان گفت: رییس جمهوری درصدد است در مدت باقیمانده دوران ریاست جمهوری، سیاست ها و برنامه های خود را به سرانجام برساند و مشکلات اقتصادی کشور را حل نماید.
استاد دانشگاه حقوق کردستان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند ماه اخیر و حضور نمایندگان تازه نفس مجلس همراه رییس جمهور و هیات دولت گفت: رییس جمهوری در این سفر طرح های جدیدی مد نظر قرار داده است که در آینده به سرانجام خواهد رسید.
وی تک رقمی شدن تورم اقتصادی در دولت یازدهم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: امید است با درایت و چاره اندیشی رییس جمهوری رونق اقتصادی در کشور فراهم شود.
به گفته وی سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان کرمانشاه در توسعه منطقه و به اتمام رساندن پروژه هایی که در دوران وی مصوب شده تاثیرگذار است.
حاتمی افزود: سفر هیات دولت به کرمانشاه تاثیر بسزایی در ایجاد مناطق آزاد تجاری و استان کرمانشاه خواهد داشت.
وی حل مشکلات اقتصادی، ایجاد رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال را مطالبات اصلی مردم دانست.
رییس جمهوری روز یکشنبه 27 تیر ماه در دیدار با مردم کرمانشاه و در استادیوم آزادی این شهر در مورد مسایل و مشکلات کشور سخنرانی کرد و این سخنرانی مباحث مطرح شده در آن مورد توجه صاحب نظران و اندیشمندان قرار گرفته بود.
دکتر روحانی در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحریم هستند، تصریح کرد: از قوه قضائیه می خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم یک لحظه درنگ نکند چرا که مردم منتظر حکم نهایی و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومی هستند.
رییس جمهوری تأکید کرد: مگر مردم فراموش می کنند که کسانی به بهانه تحریم، اموال آنها را به روش های مختلف به غارت ببرد.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت های غیرمتعارف اشاره کرد و گفت: اولاً با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می کنم که متأسفانه در سال های گذشته تخلفاتی در تمام دستگاه های کشور، در این زمینه انجام شده است و این تخلفات تنها به قوه مجریه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه ها و نهادهای عمومی است که در روزهای آینده در مصاحبه مفصلی، ابعاد مختلف آن را برای مردم بیان خواهم کرد.
7352/1904
کد N1351077

وبگردی