آفتاب

عنایت: 35 داور و کمک در تست آمادگی جسمانی موفق نبودند

عنایت: 35 داور و کمک در تست آمادگی جسمانی موفق نبودند

تهران - ایرنا - رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ریزش داوران در تست آمادگی جسمانی کمتر از پیش بینی ها بود، گفت: 35 داور و کمک که تقریبا نیمی از آنها ذخیره بودند، نتوانستند این تست ها را با موفقیت پشت سربگذارند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، مسعود عنایت درخصوص تست آمادگی جسمانی داوران لیگ برتر اظهار داشت: نتایج تست آمادگی جسمانی داوران به رغم اینکه تست های جدید سخت تر شده بود، مناسب بود؛ ریزش کمتر از حدی بود که پیش بینی کرده بودیم. در واقع ناگفته نماند نداشتن آشنایی برخی از داوران به تست های جدید دلیل اصلی مردود شدن آنها شد.
وی گفت: با توجه به آغاز مسابقات لیگ برتر بهترین زمان برای رفع نواقص را در اختیار داشتیم به همین دلیل کلاس های توجیهی پیش از فصل را برای داوران و کمک داوران به صورت تئوری و عملی برگزار کردیم.
عنایت افزود: کلاس تئوری شامل آخرین مواردی که کمیته داوران فیفا تصویب کرده است و مرور صحنه های داوری و همچنین جدیدترین فیلم های آموزشی در هتل المپیک در کلاس ویژه ای به نمایش درآمد.
عضو دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: روز گذشته کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر با حضور 105 شرکت کننده به پایان رسید و آخرین تغییرات و اصلاحات قوانین داوری از سوی فریدون اصفهانیان و حسین عسگری به شرکت کنندگان در این دوره تدریس شد، ضمن اینکه از تجربیات علیرضا فغانی و محسن ترکی به دلیل شرکت در سمیناری که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای داوران برگزار کرده بود، در این کلاس استفاده کردیم.
رئیس دپارتمان داوری درخصوص مراسم تقدیر از داوران برتر فصل گذشته لیگ برتر گفت: امیدوارم شاهد ادامه داشتن اینگونه برنامه های حمایتی از داوران باشیم. این مراسم فرصت خوبی بود تا بار دیگر پیشکسوتان داوری که همه زیر نظر آنها مباحث تربیتی و فرهنگی را آموختیم، از نزدیک ملاقات کنیم. بدون شک تقدیر از برترین های هفته، ماه و فصل تاثیر بسیار خوبی در روند قضاوت داوران خواهد داشت.
وی در ادامه اظهار داشت: تعدادی از داوران و کمک داوران مجددا مورد معاینات چشم پزشکی و بینایی سنجی قرار گرفتند و با تایید کمیته پزشکی مشکلی برای قضاوت در این فصل ندارند.
عنایت در پایان درباره کلاس دانش افزایی داوران لیگ دسته اول گفت: کلاس سه روزه ای برای داوران لیگ دسته اول در نظر گرفته ایم. این دوره از 13 تا 15 مردادماه در هتل المپیک برگزار می شود.
ورزشی**9129**1379
کد N1350934

وبگردی