آفتاب
خبر

پایانه مرزی سرخس 24 ساعته شد

پایانه مرزی سرخس 24 ساعته شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با تاکید بر نگرش مثبت ترکمن‌ها به مصرف کالاهای ایرانی گفت: شرایط سهم‌خواهی بیشتر از بازار ترکمنستان ...

گروه بازرگانی:سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با تاکید بر نگرش مثبت ترکمن‌ها به مصرف کالاهای ایرانی گفت: شرایط سهم‌خواهی بیشتر از بازار ترکمنستان فراهم است و با توجه به 24 ساعته شدن مرز سرخس انتظار می‌رود تجار ایرانی از فرصت حضور در ترکمنستان کمال استفاده را ببرند.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، سیدمحمد احمدی گفت: علاوه بر اشتراکات فرهنگی و همجواری جغرافیایی، بخشی از صدور خدمات فنی و مهندسی به ترکمنستان مربوط به تهاتر گاز در مقابل کالا و خدمات ایرانی است و خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه فعال شده است. احمدی با بیان اینکه ایران به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی در ترکمنستان است، گفت: ساخت جاده 600 کیلومتری بین عشق‌آباد و ترکمن‌آباد در نزدیکی مرز ازبکستان در این کشور به ارزش حدودی سه میلیارد یورو از جمله طرح‌های مورد نظر ایران است. وی با اشاره به وجود یکهزار و 200 کیلومتر مرز آبی و خشکی بین ایران و ترکمنستان افزود: در طول مرز دو کشور چهار پایانه مرزی سرخس، اینچه برون، لطف‌آباد و باجگیران وجود دارد و روزانه حدود هزار کامیون از مرزهای ایران وارد ترکمنستان می‌شود. سفیر ایران در عشق آباد تصریح کرد: به تازگی پایانه مرزی سرخس 24 ساعته شده و در صورت نیاز این کار برای سایر پایانه‌های مرزی نیز انجام خواهد شد تا مسیر تجارت دو کشور بیش از پیش تسهیل شود.

کد N1349590

وبگردی