آفتاب

اکثر سیاهپوستان خود را قربانی تبعیض نژادی در آمریکا می دانند

اکثر سیاهپوستان خود را قربانی تبعیض نژادی در آمریکا می دانند

نیویورک-ایرنا- 65 درصد از سیاهپوستان و 27 درصد از سفیدپوستان آمریکایی در نظرسنجی جدید موسسه پژوهشی پیو گفته اند، زندگی سیاهپوستان در این کشور به مراتب دشوارتر از زندگی سفیدپوستان است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، در آخرین نظرسنجی موسسه پژوهشی پیو، 65 درصد از سیاهپوستان شرکت کننده در این نظرسنجی زندگی یک سیاهپوست در این کشور را به مراتب دشوارتر از زندگی سفیدپوستان دانسته اند و 27 درصد از سفیدپوستان گفته اند که با این نظر موافقند.
همچنین 62 درصد از سیاهپوستان خود را قربانی تبعیض های نژادی در آمریکا دانسته و گفته اند که آنها از بسیاری از مزایای اجتماعی که سفیدپوستان این کشور از آن برخوردارند، محرومند.
در این نظر سنجی سراسری که در فاصله روزهای 7 ژوئن تا 5 ژوئیه 2016 میلادی و درمیان 4 هزار و602 نفر از افراد آمریکایی صورت گرفت، بیش از یک سوم از لاتین تبار های این کشور تایید کرده اند که زندگی کردن به عنوان یک سیاهپوست در خاک آمریکا بسیار دشوار تر از سفید پوستان است.
موسسه مذکور یادآور شده است که 57 درصد از حامیان هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها گفته اند زندگی سیاهپوستان در کشورشان دشوارتر از سفیدپوستان است و نزدیک به 78 درصد از آن ها گفته اند، سفید پوستان آمریکایی از مزایای مشخصی در این کشور برخوردارند که سیاهپوستان همواره از آن ها محروم بوده اند.
دراین میان فقط 11 درصد از طرفداران، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا گفته اند که زندگی سیاهپوستان در کشورشان نسبت به زندگی سفیدپوستان با دشواری های بیشتری روبرو است و 42 درصد از آن ها گفته اند که دشواری زندگی به عنوان یک سیاهپوست در این کشور کمی از زندگی سفیدپوستان بیشتر است.
شبد **اروپام-4-541** 9122 ** 3404
کد N1349428

وبگردی