آفتاب

وزیر ورزش بر نقش ورزش همگانی بر ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد

وزیر ورزش بر نقش ورزش همگانی بر ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: تبلیغ در حوزه ورزش همگانی موجب گرایش مردم به فعالیت های ورزشی و ارتقا سلامت در جامعه می شود و نباید در حاشیه ورزش قهرمانی قرار گیرد.

محمود گودرزی روز دوشنبه در نخستین نشست شورای ورزش همگانی در سال 95 در وزارت ورزش و جوانان با قدرانی از دستگاه های مختلف اجرایی در توسعه ورزش همگانی، گفت: فلسفه اصلی ورزش، سوق دادن جامعه به سمت ورزش و دوری از بی تحرکی است.
وی با بیان اینکه ورزش همگانی مکمل ورزش قهرمانی است، افزود: مهم ترین وظیفه و رسالت عمومی کردن ورزش در کشور است و برای تحقق و ترویج این امر، ایجاد گفتمان ضروری است.
گودرزی افزود: تا وقتی ورزش برای همه تبین نشود، نمی توان انتظار جامعه پرتحرک را داشت و در این زمینه رسانه ها و به ویژه رسانه ملی نقش مهمی در عمومی کردن ورزش دارند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خوشبختانه رسانه ملی برنامه های خوبی برای توسعه ورزش همگانی دارد و این هم افزایی باعث رونق ورزش همگانی و ارتقا ورزش قهرمانی می شود.
وی گفت: طبق آمارها 21 درصد مردم کشور فعالیت های ورزشی دارند و تهرانی ها با بیش از 27 درصد و مردم شهرستان قم با 11درصد بیشترین و کمترین فعالیت ورزشی را در کشور دارند و به زودی آمار تفکیکی رده های سنی مختلف و میزان حضور مشارکت زنان نیز در این زمینه اعلام می شود.
گودرزی گفت: باید آمار فعالان حوزه ورزش همگانی را با برنامه ریزی ارتقا دهیم و دستگاه های مختلف اجرایی نیز باید در امر ورزش فعالیت های خود را افزایش دهند.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ما امکان توسعه در همه زمینه های ورزشی را به ویژه در ورزش همگانی داریم و در حال حاضر با توجه به اینکه جوانان با مشکلات جسمی و روانی مواجه هستند، توسعه ورزش همگانی می تواند در کاهش این آسیب ها بسیار موثر باشد.
گودرزی اطمینان داد: با ایجاد ورزشگاه های بیشتر مراجعان به بیمارستان ها و حتی شمار زندانیان کاهش می یابد.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه نقش سازمان ورزش شهرداری ها گفت: شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، کمک قابل توجهی در امر توسعه ورزش همگانی دارند و اگر شهرداری تمایلی به مشارکت و حمایت در بخش ورزش قهرمانی داشته باشد، به طور قطع با استقبال ما روبرو خواهد شد.
وی همچنین در باره مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو که عصر چهارشنبه این هفته با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود، گفت: امیدواریم ورزشکاران با انگیزه بیشتر و با حداکثر تلاش موفقیت های خوبی در این دوره از بازی ها برای کشور کسب کنند.
«غلامرضا شعبانی بهار» معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: به مناسبت های مختلف در توسعه ورزش همگانی فعالیت های متنوعی را در استان های مختلف کشور انجام داده ایم و دستیابی به آمار 21 درصدی مردم در ورزش همگانی با مشارکت همه دستگاه ها اتفاق افتاده است.
وی نقش رسانه ها را در ورزش همگانی بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: این تلاش و همکاری رسانه ها جای تقدیر دارد و برای مشارکت بیشتر مردم، جشنواره های مختلفی در هفته دولت و تربیت بدنی در دستور کار داریم که این جشنواره ها نیز با هماهنگی دستگاه های مختلف برگزار خواهد شد.
معاون توسعه ورزش همگانی ادامه داد: دومین کتابچه معرفی برنامه های توسعه ورزش همگانی با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف در امر ورزش منتشر شده که اقدام بسیار ارزشمندی است.
در ادامه این نشست نمایندگان ورزشی دستگاه های مختلف گزارش هایی را از فعالیت صورت گرفته در امر توسعه ورزش همگانی در طول یکسال اخیر ارائه کردند.
توسعه زیرساخت ها و افزایش سرانه ورزش کشور، احیای ورزش در سطح محلات، برگزاری ورزش های بومی و محلی برای نخستین بار در سواحل کشور، برپایی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با هدف افزایش تحرک دانش آموزان، برگزاری جشنوارهای ورزشی درون دانشگاهی، طراحی نخستین تقویم ورزشی دانشگاه های پزشکی، برگزاری نخستین المپیاد ورزشی دانشجویان پزشکی و اجرای طرح سنجش پیاده روی و راه اندازی 22جاده تندرستی در استان های مختلف کشور بخشی از اقدامات انجام شده دستگاه های مختلف اجرایی در عمومی کردن ورزش همگانی اعلام شد.
همچنین در نشست امروز کتاب های «دستاوردهای نهادهای عضو شورای ورزش همگانی کشور» در سال 94 و «جشنواره نقاشی ورزش همگانی» و طرح جمع آوری آمار افراد شرکت کننده در فعالیت های ورزشی در سطح کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان این وزارتخانه و همچنین اعضای شورای ورزش همگانی رونمایی شد.
ورزشی **9250/1828/1067**1545
کد N1348598

وبگردی