آفتاب
دبیر جشنواره نمادهای شهری رضوی:

این جشنواره مدلی از تجلی هنر دینی در عرصه تصویر شهری است

این جشنواره مدلی از تجلی هنر دینی در عرصه تصویر شهری است

تهران- ایرنا- دبیر دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی گفت: این جشنواره یک نگاه دینی و رویکرد معنوی دارد و مدلی از تجلی هنر دینی در عرصه تصویر شهری است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، مرتضی گودرزی دیباج روز یکشنبه در نشست خبری دومین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی اظهار کرد: جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی یک نگاه دینی و معنوی دارد و مشخصا روی حوزه معنویت و معطوف به اهل بیت(ع) و امام رضا (ع) کار می کند.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره تجربه موفقی برای رسیدن به یک گویش و جریان در زمینه نمادهای شهری با رویکرد به مباحث معنوی است.
گودرزی افزود: در صدد هستیم تا معرفت افزایی در زمینه نماد شهری رضوی از حوزه جشنواره ای به حوزه معابر عمومی انتقال پیدا کند، نگاه ما به این نمادسازی شهری صرفا به برگزاری یک جشنواره و تجلیل از آثار برتر نیست، بلکه نمونه سازی و الگوسازی برای خلق یک اثر هنری با نگاه نو و کاملا بدیع است، تا ضمن معرفت سازی به زیباسازی نیز کمک کند.
وی ادامه داد: از اهداف جدی جشنواره در حوزه شهری مطالعه و جستجو و ظهور و بروز قالب های دینی و معاصر است تا علاوه بر آن در حوزه تصویرسازی شهری قرار گیرد و با استفاده از تجربیات و نیروی هنرمندان جوان و یشکسوت گام بردارد.
گودرزی دیباج افزود: امیدواریم جشنواره به لحاظ الگو و مدل از لحاظ ساختار، مدلی عرضه کند که بن بست هایی موجود در حوزه تبلور آثار و حوزه هنرهای حجمی را بگشاید.
وی افزود: تاکید داریم تا در این جشنواره از ظرفیت هنرمندان جوان استفاده کنیم و آنچه به عنوان هنر اسلامی داریم، بتواند در دوره جدید با یک نگاه مدرن تبلور پیدا کند.
در ادامه سید رسول موسوی نژادیان مسئول برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان یک الگو برای تعیین نمادهای شهری برای شهرهای کشور با نگاه معنوی است، افزود: این جشنواره با ارتقای هنر ساخت نمادهای ماندگار برای فضاها و اماکن شهری برگزار می شود تا امکان بروز و ظهور خلاقیت هنرمندان در خلق آثار بدیع حجمی با نگرش به فرهنگ دینی و اسلامی خصوصا ترویج فرهنگ شهدا و انقلاب اسلامی با الهام از آموزه های رضوی است.
وی افزود: در اولین دوره جشنواره 100 اثر به جشنواره رسید که همگی آثار خوبی بودند و از این آثار حجمی در نمادهای شهری استفاده شد و امیدواریم که در این دوره شاهد حضور چشمگیر و ارزشمند هنرمندان بیشتری باشیم.
موسوی نژادیان ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد ماه است که بررسی و داوری نهایی آن 20 تا 25 شهریور ماه انجام خواهد شد.
وی افزود: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز 29 شهریور ماه برگزار خواهد شد و نمایشگاه آثار برتر از 29 شهریور ماه تا 5 مهر ماه در استان قم است که بعد از آن آثار به صورت دوره های به استان های دیگر برای نمایش ارسال می شود تا مردم با آن بیشتر آشنا شوند.
فراهنگ**9338**1027
کد N1346501

وبگردی