آفتاب
اختصاصی مهر/

فردا؛ ناوگروه چهل و یکم «نداجا» در بندر عباس پهلو می گیرد

فردا؛ ناوگروه چهل و یکم «نداجا» در بندر عباس پهلو می گیرد

ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل ویکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوپشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی صبح فردا (دوشنبه) با استقبال دریادار سیاری در اسکله منطقه یکم این نیرو پهلو می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی لاوان و ناوشکن شهید دریابان نقدی صبح فردا (دوشنبه) با استقبال دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم این نیرو (بندر عباس) پهلو می گیرد.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی با ۴۸ روز حضور در آبهای آزاد ۵۱۳۰ مایل دریایی دریانوردی کرده است. این ناوگروه با هدف تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران عازم خلیج عدن و تنگه باب المندب شده بود، در این ماموریت همچنین پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای حاضر در خلیج عدن رسانده شد.

نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی وظیفه تامین امنیت خطوط تجاری کشور را در آبهای آزاد و بین المللی دارد و تاکنون نیروی دریایی در ماموریت های محوله موفق بوده است.

همچنین ناوگروه چهل و دوم نیروی دریایی ارتش همزمان با بازگشت ناوگروه چهل و یکم به آبهای آزاد اعزام خواهد شد.

به گزارش مهر، در جریان ماموریت ناوگروه چهل و یکم ۱۲ فروند قایق دزدان دریایی حامل ۱۱۵ نفر مسلح در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه و با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

کد N1346311

وبگردی