آفتاب

هاشمی: میزان پاداش مدال‌آوران المپیک نسبت به گذشته سه و نیم برابر شده است

هاشمی: میزان پاداش مدال‌آوران المپیک نسبت به گذشته سه و نیم برابر شده است

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: میزان پاداش ها نسبت به ادوار گذشته سه و نیم برابر شده است. البته این میزان پاداش حق ورزشکاران است و در شان آنها است. امیدوارم در بخش مربیان هم نگاه ویژه ای ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی با بیان اینکه ورزش در شرایط عادی همیشه حاشیه داشته است، اظهارداشت: البته در دوره مدیریت خودمان در کمیته ملی المپیک، سعی‌مان بر این بوده از حاشیه جلوگیری کنیم تا به اصل برنامه ریزی های‌مان آسیبی وارد نشود. 

وی با اشاره به اینکه برای حضور در بازی های المپیک، رشته های مختلف بر اساس اولویت هایی مانند مدال آوری یا امید به مدال در گروه های جداگانه ای قرار گرفتند، ادامه داد: ترکیب کاروان ایران با ۶۳ سهمیه برای حضور در بازی های المپیک نهایی شده است. در این کاروان تیم ملی والیبال بعد از ۵۲ سال صاحب سهمیه شد و در رشته ای مانند شنا هم از طریق سهمیه اعطایی مجوز حضور در بازی های المپیک را گرفتیم. در کل در بخش کسب سهمیه و برای حضور در بازی های المپیک ریو، عملکرد موفقی داشتیم. امید می رود در بخش  مدال آوری هم به نتایج خوبی برسیم. 

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برای تقویت انگیزه ورزشکاران از حمایت بخش خصوصی استفاده کردیم. تا به امروز پاداش های نقدی و غیر نقدی زیادی برای ورزشکارانی که بتوانند در المپیک ریو صاحب مدال شوند، در نظر گرفته شده است. میزان این پاداش ها نسبت به ادوار گذشته سه و نیم برابر شده است. البته این میزان پاداش حق ورزشکاران است و در شان آنها است. امیدوارم در بخش مربیان هم نگاه ویژه ای ایجاد شود. 

هاشمی با تاکید بر اینکه سه ماه پیش از این برای اعضای کاروان ایران در المپیک ریو بلیط تهیه شد، گفت: همه کارها و اقدامات برای اعزام کاروان انجام شده است. مسیرهای رفت و برگشت کاملا مشخص است. اعضای کاروان ایران در قالب ۱۷ گروه عازم ریو می شوند. در کل همه شرایط مهیا است تا با خیالی آسوده و در فضایی آرام در المپیک ریو شرکت کنیم. 

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد پرداختی به فدراسیون ها گفت: طی ماه های گذشته اولویت پرداختی ما به فدراسیون ها بر مبنای المپیکی بودن فدراسیون ها و مدال آوری آنها بوده است. بر همین اساس تا به امروز به محض تخصیص بودجه، همه فدراسیون ها را شارژ مالی کردیم. 

 

کد N1346079

وبگردی