آفتاب

ابراز امیدواری رژیم صهیونیستی برای ادامه عادی سازی روابط با ترکیه

ابراز امیدواری رژیم صهیونیستی برای ادامه عادی سازی روابط با ترکیه

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای در خصوص کودتای ترکیه اعلام کرد که روابط تل آویو و آنکارا باید روند عادی سازی خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب ۴۸، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دنبال کودتا در ترکیه اعلام کرد که روند مصالحه و آشتی میان طرفین ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل به روند دموکراسی در ترکیه احترام می گذارد و امیدوار است که روند آشتی میان تل آویو و آنکارا ادامه یابد.

در همین راستا «شیلی یخیموفتش» عضو پارلمان اسرائیل (کنست) در سخنانی گفت: اسرائیل در برهه کنونی نباید در امور داخلی ترکیه مداخله کند بلکه باید به روابط طرفین توجه کند تا این روابط دوجانبه را قوی کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بسیاری از مسائل ترکیه به اسرائیل ارتباطی ندارد ولی ارتباطات قوی با ترکیه برای اسرائیل حائز اهمیت است.

گفتنی است روابط میان رژیم صهیونیستی و ترکیه که از ۶ سال پیش تاکنون قطع شده بود، در ماه گذشته در رم پایتخت ایتالیا با امضای توافق نامه ای روند عادی سازی را آغاز کرد. نخست وزیر ترکیه شب گذشته از کودتای نظامی در این کشور و شکست آن خبر داد. گفته می شود در نتیجه این کودتا تاکنون ۱۹۴ نفر کشته شده اند.

کد N1345544

وبگردی