آفتاب
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

کاهش 2 درصدی قیمت اونس طلادر هفته گذشته/ تحولات ترکیه تاکنون تاثیری در بازارها نداشته است

کاهش 2 درصدی قیمت اونس طلادر هفته گذشته/ تحولات ترکیه تاکنون تاثیری در بازارها نداشته است

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش 2 درصدی قیمت اونس جهانی طلا در هفته گذشته، گفت: کودتای نافرجام شب گذشته ترکیه تاکنون تاثیر قابل توجهی بر بازارها و معاملات طلا و ارز به دنبال نداشته است.

«محمد کشتی آرای» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا افزود: هفته گذشته شاهد روند نزولی قیمت جهانی هر اونس طلا بودیم، به طوری که با تثبیت مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت آن دو درصد کاهش داشت.
به گفته وی، قیمت اونس جهانی طلا در پایان هفته گذشته میلادی در مقایسه با ابتدای هفته 25 دلار کاهش داشت و همین مساله بازار داخلی طلا را متاثر و قیمت سکه 250 هزار ریال افت کرد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کودتای نافرجام شب گذشته در کشور ترکیه، خاطرنشان کرد: شرایط سیاسی و اقتصادی ترکیه تا این لحظه تاثیری در بازارها و معاملات به دنبال نداشته ، اما تاثیر جزیی بر بازار ارز داشته که البته هنوز به بازار داخلی منتقل نشده است.
به گزارش ایرنا، شب گذشته شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به«بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها، ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف این کشور و اجرای یک کودتای تمام عیار داشتند که به سرانجام نرسید.
امروز نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 10 دلار و 10 سنت افزایش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه 24 تیرماه)، یک هزار و 338 دلار و 10 سنت اعلام شده است. همچنین صرافان در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با افزایش 38 هزار ریالی، 10 میلیون و 960 هزار ریال داد وستد کردند.
اقتصام ** 3065 **1561
کد N1344868

وبگردی