آفتاب

10 کودک و نوجوان در میان قربانیان حمله تروریستی نیس فرانسه

10 کودک و نوجوان در میان قربانیان حمله تروریستی نیس فرانسه

تهران- ایرنا- دادستان فرانسه با ارائه جزییات جدیدی در مورد قربانیان حمله تروریستی در شهر نیس در جنوب این کشور، اعلام کرد: 10 تن از قربانیان این حادثه کودک و نوجوان هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، «فرانسوآ مولن» دادستان فرانسه در جدیدترین اظهار نظرها گفته است: در حمله تروریستی شهر نیس، 84 نفر کشته شدند و احتمال افزایش تعداد قربانیان همچنان وجود دارد.
وی تعداد کل مجروحان را 202 نفر اعلام کرد و افزود: 52 مجروح در وضعیت اورژانسی قرار دارند که 25 نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.
روزنامه لو فیگارو پیش از این اعلام کرده بود شش تن از قربانیان این حادثه تروریستی اتباع خارجی هستند.
وزارت امور خارجه بلژیک نیز اعلام کرد: هنوز اطلاعی از سرنوشت حدود 20 بلژیکی که در نیس حضور داشتند، در دست نیست.
به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد روز جمعه هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار به جمعیتی که درحال ترک این مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و حال 18 تن از مجروحان این حمله وخیم گزارش می شود. معاون رییس پلیس مرزی شهر نیس نیز در میان قربانیان است.
رییس جمهوری فرانسه حمله مرگبار به شهر نیس را حمله ای تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.
شبد ** 9053**9122**3404
کد N1343689

وبگردی