آفتاب

آفریقای جنوبی حمله تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد

آفریقای جنوبی حمله تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی روز جمعه در بیانیه ای حمله تروریستی به شهر نیس فرانسه را که در اثر آن 84 تن کشته شدند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ از کیپ تاون، بیانیه وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی با ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه و خانواده های کشته شدگان و زخمی شدگان، می افزاید: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدها علیه امنیت و صلح جهانی است و هر گونه اقدام تروریستی غیرقابل قبول است.
بیانیه وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی تصریح می کند: آفریقای جنوبی همراه با مجامع جهانی و در محکومیت تروریسم جهانی در کنار دولت و ملت فرانسه ایستاده است.
بیانیه وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی هم چنین بر ضرورت اقدام هماهنگ جهانی در مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کشتار شب گذشته، سومین حمله بزرگ به این کشور در 18 ماه گذشته بوده است.
به گزارش ایرنا، در مراسم شب گذشته جشن ملی باستیل در شهر نیس فرانسه، فردی با کامیون به تماشاگران مراسم آتش بازی حمله کرد و با زیر گرفتن آنان، 84 نفر را کشت و 100 نفر را مجروح کرد که حال 18 مجروح نیز وخیم گزارش شده است. هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. عامل این حمله در پی درگیری مسلحانه با پلیس به قتل رسید.
در پی این حمله، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این حمله را تروریستی اعلام کرد و وضعیت فوق العاده در این کشور را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.
خاورم**9377**3404
کد N1343514

وبگردی