آفتاب

رهبران آمریکای لاتین حملات نیس فرانسه را محکوم کردند

رهبران آمریکای لاتین حملات نیس فرانسه را محکوم کردند

مادرید - ایرنا - روسای جمهوری آمریکای لاتین با ابراز انزجار شدید خود به دلیل حمله تروریستی پنجشنبه شب نیس در فرانسه، این حملات را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه «دیلما روسف» رئیس جمهوری تعلیق شده برزیل از جنایت اتفاق افتاده در نیس ابراز تاسف کرد و گفت: نمی توانیم اجازه ارعاب و فروپاشی را به خودمان بدهیم، ملت فرانسه می تواند به خوبی بر این فاجعه غلبه کند .
«انریکه پنیا نیئتو» رئیس جمهوری مکزیک نیز با محکوم کردن این حمله ابراز کرد: مکزیک هرگونه اعمال خشونت نظیر آنچه که در نیس اتفاق افتاد را محکوم می کند ،ما نسبت به جان باختگی افراد ابراز تاسف می کنیم و همدردی خودمان را با ملت فرانسه اعلام می داریم.
دفتر ریاست جمهوری شیلی نیز اعلام کرد: «میشله باشله» رئیس جمهوری این کشور شوک خود را به دلیل وقایع نیس ابراز داشته و همبستگی عمیق خود با ملت فرانسه را ابراز کرد.
«خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا نیز در پیامی به «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود خاطرنشان کرد: ما همبستگی خود را با قربانیان و مجروحان در نیس اعلام کرده و تمامی اشکال خشونت را رد می کنیم.
همچنین دولت آرژانتین محکومیت خود را از این جنایت بیان نموده و همدردی و همبستگی خود با دولت و ملت فرانسه را ابلاغ کرد.
«گیومه لونگ» وزیر خارجه اکوادور نیز این حمله تروریستی را تکان دهنده توصیف کرد و تسلیت و همبستگی خود با دولت و ملت فرانسه را ابراز داشت .
«خوان کارلوس وارلا» رئیس جمهوری پاناما نیز ضمن محکوم کردن این حملات، تسلیت و همبستگی خود با دولت و ملت فرانسه را ابراز کرد.
شبد *5* 495* 1528 * 1095
کد N1343484

وبگردی