آفتاب

شورای همکاری خلیج فارس حمله نیس فرانسه را محکوم کرد

شورای همکاری خلیج فارس حمله نیس فرانسه را محکوم کرد

تهران-ایرنا- شورای همکاری خلیج فارس روز جمعه حمله شب گذشته به شهر نیس فرانسه را که در اثر آن 84 تن کشته شدند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) گزارش داد: عبد اللطیف بن راشد الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس «حمله جنایتکارانه» شب گذشته به شهر نیس فرانسه را که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان فرانسوی در مراسم جشن ملی این کشور شد، به شدت محکوم کرد.
بر اساس این گزارش، الزیانی بر همسبتگی شورای همکاری خلیج فارس با فرانسه در برابر این «حادثه جنایتکارانه و بزدلانه» تاکید کرد و گفت عاملان این حمله به هیچ ارزش اخلاقی و انسانی پایبند نیستند.
وی افزود: شورای همکاری خلیج فارس اطمینان دارد که دستگاه امنیتی فرانسه قادر است با انجام تحقیقات لازم درباره این حمله تروریستی، عاملان آن را شناسایی و دستگیر کند.
در همین حال شبکه خبری المیادین به نقل از عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر گزارش داد: ما همبستگی کامل خود را با فرانسه پس از حادثه تروریستی نیس اعلام و از تلاش های بین المللی برای مقابله با تروریسم حمایت می کنیم.
عربستان سعودی و امارات نیز پیشتر حمله خونین شهر نیس را محکوم کرده بودند.
شب گذشته یک فرانسوی تونسی تبار با هدایت یک کامیون به جمعیتی که در مراسم جشن ملی نیس فرانسه حضور داشتند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده در جریان این حمله 84 تن کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند که حال 18 تن از آنها وخیم است.
فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه در این باره اعلام کرد که حمله مرگبار به شهر جنوبی نیس قطعا یک حمله تروریستی بوده و حالت اضطراری اعمال شده در پاریس در نوامبر گذشته به مدت سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز این حمله را محکوم کرده اند.
خاورم**9329**1572
کد N1343325

وبگردی