آفتاب
جلودارزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی دوستان مجلس را با زورخانه اشتباه گرفتند/ برای رسیدن به اهداف شخصیشان استیضاح را مطرح کرده‌اند

برخی دوستان مجلس را با زورخانه اشتباه گرفتند/ برای رسیدن به اهداف شخصیشان استیضاح را مطرح کرده‌اند

عضو فراکسیون امید گفت: به نظر می‌رسد برخی دوستانی که برای اولین بار است نمایندگی مجلس را تجربه می‌کنند، مجلس را با زورخانه اشتباه گرفتند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع طرح استیضاح برخی وزرا از سوی دو نفر از نمایندگان فراکسیون امید یادآور شد: اینکه یکی از همکاران ما؛ آقای وکیلی مطرح کردند که موضوع استیضاح وزرا به ویژه وزیر کار تصمیم هیات رئیسه فراکسیون امید بوده است، درست نیست چراکه هیات رئیسه موقت بوده و تنها برای برگزاری مقدمات در مجلس انتخاب شده است.

او افزود: بدون شک هیات رئیسه موقت هیچ‌گاه تصمیم‌های به این مهمی را بدون مطرح کردن در مجمع عمومی و در حضور دیگر اعضای فراکسیون اتخاذ نمی‌کند، کما اینکه شنیدم آقای عارف هم اعلام کردند هیچ تصمیم فراکسیون در مورد استیضاح وزرا اتخاذ نشده است.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: متاسفم بعضا وظایف و ماموریت‌های مجلس دستخوش اختلاف‌ها و کدورت‌های شخصی قرار می‌گیرد، وگرنه هیچ تصمصم جمعی در این مورد گرفته نشده است. هر کدام از ما این حق را داریم که در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشیم و در زمان تصمیم‌های مهم نقش داشته باشیم ما نمی‌توانیم منافع رای‌دهنگان به خودمان را تحت تاثیر یک عده محدود که به طور موقت انتخاب شدند قرار دهیم.

جلودارزاده با یادآوری این موضوع که خیلی از ما زمان انتخابات هیات رئیسه موقت فراکسیون امید روی یکدیگر شناخت کافی نداشتیم، اظهار داشت: اساسا هم برای همین هیات رئیسه به صورت موقت انتخاب شد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم متذکر شد: این تحرکات با هیچ یک از اصول امید، شایسته‌سالاری و آرامش مطابقت ندارد. به نظر می‌رسد برخی دوستانی که برای اولین بار نمایندگی مجلس را تجربه می‌کنند، این مجلس را با زورخانه اشتباه گرفتند.

او گفت: من با هیچ از وزرای این دولت، نسبت خویشاوندی ندارم یا بیش از آنچه که دین و قوانین و تعهدم اجازه داده موضع نمی‌گیرم. اخیرا هم وزیر کار در کمیسیون اجتماعی حاضر شد و برنامه‌های خود را مطرح کرد. مردم در این خصوص از ما سوال خواهند کرد که این استیضاح بر چه مبنایی انجام خواهد شد. قطعا ممکن است ما هم نقدهایی به برخی وزرا داشته باشیم، ولی مصلحت مردم را در نظر می‌گیرم و این فرصت را برای آن‌ها قائل می‌شویم تا مشکلات و نقدهای موجود را رفع کنند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه راهکار هر نقدی ضرورتاً تغییر نیست، تاکید کرد: نقد را می‌توان با تعامل و تذکر رفع کرد وگرنه هر روز باید روش رئیس جمهور سابق را در پیش بگیریم که در ۸ سال ۸ رئیس برای تامین اجتماعی منصوب کرد.

جلودارزاده اضافه کرد: اگر وزیر هم خادم نباشد، باز هم مجلس در پروسه‌ای چند ماهه به نتیجه استیضاح می‌رسد، ما هم هیچ تعهدی نداریم که همه وزرا را تحمل کنیم ولی اجازه هم نداریم بدون کار و شناخت در ثبات کابینه اختلال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی که کمیسیون مرجع این تصمیم می‌تواند باشد، به هیچ وجه چنین احساسی که نمایندگان خواهان استیضاح وزیر باشند، نداشتیم. از اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید هم سوال کردم گفتند که اصلا مسئله استیضاح در فراکسیون مطرح نبوده و این مسئله شخصی دو نماینده بوده که از اصحاب مطبوعات هم بودند و برای رسیدن به اهداف شخصی خود دست به چنین کاری زدند.

کد N1343096

وبگردی