آفتاب
گزارش خبری مهر؛

کردستان معطر به عطر شهدا/ استقبال پرشور مردم از ۳۲ آلاله گمنام

کردستان معطر به عطر شهدا/ استقبال پرشور مردم از ۳۲ آلاله گمنام

سنندج – از صبح روز پنج شنبه و با ورود پیکر مطهر ۳۲ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بار دیگر، کردستان معطر به عطر شهدا شد و مرزداران این خطه از کشورمان به استقبال پیکر مطهر این شهدا رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح روز پنج و با ورود پیکر مطهر ۳۲ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس بار دیگر مردم مرزدار و غیور استان کردستان در استقبال از این کاروان سنگ تمام گذاشته و در طول مسیر کاروان را همراهی می کردند.

از بدو ورود شهدای گمنام به استان کردستان، جمع زیادی از مردم به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خود را به مرز باشماق مریوان رسانده و از بازگشت پیکر مطهر ۳۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس استقبال کردند.

بعد از استقبال در مرز باشماق، کاروان شهیدان گمنام وارد شهر مریوان شد و مریوانی ها نیز به استقبال از آنها شتافتند و با نثار گل از پیام آوران عزت و امنیت ایران اسلامی استقبال کردند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کاروان شهدای گمنام بعد از ظهر پنج شنبه و در میان اسقتبال پرشور مردم وارد شهرستان سروآباد شدند که سروآبادی نیز همچون دیگر صحنه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی حضوری قابل توجه در صحنه داشتند.

کاروان ۳۲ شهید گمنام شامگاه پنج شنبه در میان استقبال پرشور مردم به ویژه مسئولان و خانواده های معظم شهدا وارد شهر سنندج شدند.

انبوهی از اقشار مختلف مردم سنندج از ساعت ها پیش در مقابل ورودی شهر و در مسیر حرکت این شهدا تجمع کرده بودند و با ورود کاروان شهدا به این شهرستان با چشمانی اشک آلود به استقبال از آنان پرداختند.

پیکر مطهر ۳۲ شهید گمنام به محض ورود به شهر سنندج و از میدان ارتش به سمت محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور مردم تشییع شد و سپس مراسم شبی با شهدا در محل یادمان شهدای گمنام در سنندج برگزار شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم شبی با شهدای گمنام در سنندج، اظهار داش: امروز فرهنگ شهید و شهادت از مرزهای ایران اسلامی بیرون رفته است و در کشورهای دیگر نیز مشاهده می شود.

سردار محمد باقرزاده با بیان اینکه شهدای گمنام یکی از نشانه های اقتدار و عزت ملت ایران اسلامی در مقابل دشمن است، افزود: امروز کل منطقه با الگو گرفتن از ایران اسلامی به دنبال مقابله با زورگویان و ستمگران است.

وی با اشاره به رشادت های مردم کشورمان برای رسیدن به امنیت و آرامش بیان کرد: مردم این امنیت را با خون عزیزانشان به دست آورده اند و آن را به این آسانی از دست نمی دهند.

این شهدای گلگون کفن متعلق به لشکر ۲۷ محمد رسول الله و عملیات های والفجر ۴ و بیت المقدس۴ بوده و در چند ماه اخیر در منطقه عمومی پینجوین و پرویزخان اقلیم کردستان عراق تفحص شده اند.

آری بار دیگر مردم غیور و مرزدار کردستان در استقبال از آلاله های گمنام سنگ تمام گذاشتند تا ثابت کنند که همواره در دفاع از آرمان ها و ارزشهای ناب اسلامی پیشگام هستند.

کد N1342919

وبگردی