آفتاب

معرفی موسیقی بوشهر در روزنامه اشتوتگارت آلمان

معرفی موسیقی بوشهر در روزنامه اشتوتگارت آلمان

بوشهر - ایرنا - روزنامه اشتوتگارت درآستانه اجرای گروه موسیقی لیان بوشهر در دانشگاه هوهنهایم آلمان به این برنامه تحت عنوان 'نی انبانی از خلیج فارس' بخشی از صفحات خود را اختصاص داد.

محسن شریفیان نویسنده، موسیقیدان و سرپرست گروه موسیقی لیان روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:این برنامه امشب در دانشگاه هوهنهایم شهر اشتوتگارت آلمان با همراهی حبیب مفتاح بوشهری اجرا می شود.
وی که برای شرکت در فستیوال جهانی نی انبان در اتریش به اروپا سفرکرده است افزود:این رویداد فرهنگی در دیگر رسانه های مختلف کشور آلمان نیز با استقبال روبرو شده است.
جشنواره ی «نی انبان بردون» 8 جولای (18 تیرماه) در وین آغاز و تا 10 جولای ادامه داشت.
کارگاه های آموزشی مختلفی درباره انواع ساز نی انبان در جهان و همچنین روش های نوازندگی این ساز بین المللی در جشنواره «نی انبان بردون» برگزار شد و هنرمندانی از کشورهای ایران، ایرلند، اسلواکی، کرواسی، مجارستان، چک و اتریش در آن حضور داشتند.
شریفیان اظهارداشت: قبل از اجرای این برنامه، پرفسور گونتر نویمان به عنوان کارشناس موسیقی، نی انبان کشورهای مختلف از جمله ایران را معرفی خواهد کرد.
وی یادآورشد:شرکت کشتی رانی امواج طلایی کاسپین با هدف معرفی موسیقی و فرهنگ ایرانی این هنرمندان را حمایت کرده است.
موسیقیدان بوشهری بااشاره به اجرای امسال گروه موسیقی لیان در کشور ژاپن اضافه کرد:این گروه بزودی در اهواز و تالار وحدت تهران نیز برنامه اجرا خواهد کرد.
6045
کد N1342413

وبگردی