آفتاب

نتانیاهو:عادی سازی روابط با جهان عرب در برقراری صلح با فلسطینیان کمک می کند

نتانیاهو:عادی سازی روابط با جهان عرب در برقراری صلح با فلسطینیان کمک می کند

تهران – ایرنا – بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که عادی سازی یا پیشبرد روابط با جهان عرب، می تواند به ما در برقراری صلح آگاهانه و باثبات با فلسطینیان کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، نتانیاهو تاکید کرد که روابط با کشورهای عربی در مرحله تحول ریشه ای قرار دارد.
وی عنوان کرد: ما همیشه گفته ایم که بعد از حل و فصل نزاع با فلسطینیان و برقراری روابط مسالمت آمیز با آنها، می توانیم به روابط مسالمت آمیز با کل جهان عرب دست پیدا کنیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این کشورها (کشورهای عربی) به این درک رسیده اند که اسرائیل دشمن آنها نیست بلکه متحد و حامی آنها در برابر جریان تندروی اسلامی و ایران است که تهدیدی برای همه به شمار می روند.
ازسوی دیگریک مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود در واکنش به این اظهارات نخست وزیررژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه کشورهای عربی با این رژیم ارتباط دارند و این روابط دیگر منحصر به کشورهایی مثل اردن و مصر که توافق صلح با اسرائیل امضا کرده اند، نیست.
وی افزود: برغم اینکه این روابط با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و مغرب عربی مخفیانه است، ولی این روابط باعث شده است که نتانیاهو برای عبور از پرونده فلسطین به روابط مستقیم با کشورهای عربی روی بیاورد.
نتانیاهو اخیرا به ویژه بعد از توافق هسته ای ایران با گروه 1+5، بارها در مورد روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اظهار نظر کرده است.
برهمین اساس، شتاب برخی کشورهای عربی برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم افزایش یافته و مصر، سردمدار این حرکت درصدد است با تحمیل مذاکرات سازش به این روند باز هم شتاب بیشتری بدهد. این در حالی است که صهیونیست ها روزی نیست که فلسطینی های بی گناه را به خاک و خون نکشند و زنان و کودکان را قربانی مطامع و زورگویی های خود نکنند.
درهمین راستا سامح شکری وزیر امور خارجه مصر برای نخستین بار در حدود ده سال گذشته در سفری اعلام نشده به سرزمین های اشغالی فلسطین رفت.
همکاری میان اسرائیل و مصر با روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی تقویت شده است و درهمین راستا نخست وزیررژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که رابطه این رژیم با مصر یک سرمایه امنیتی و بین المللی برای اسرائیل است.
علاوه بر مصر شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند.
خاورم**9364**1590
کد N1342239

وبگردی