آفتاب

مخالفت نمایندگان با اخطار اصل 75 قانون اساسی؛کاهش ساعت کاری بانوان به شورای نگهبان رفت

مخالفت نمایندگان با اخطار اصل 75 قانون اساسی؛کاهش ساعت کاری بانوان به شورای نگهبان رفت

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان با تغییراتی در مصوبه قبلی خود در لایحه کاهش ساعات کاری بانوان شاغل دارای شرایط خاص، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه تبصره 1 این لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند: تایید میزان و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزندان زیر 6 سال با ارایه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارایه اسناد مثبته یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.
نمایندگان همچنین یک تبصره به عنوان تبصره 7 به ماده واحده الحاق کردند.
تبصره 7- بارمالی ناشی از اجرای این قانون برای کارفرمایان بخش های غیر دولتی و خصوصی مشمول این قانون، همه ساله در بودجه سالانه پیش بینی و پرداخت می شود.
علی لاریجانی درباه این ماده افزود: این تبصره بار مالی دارد و دولت زیر بار آن نمی رود، شورای نگهبان نیز به دلیل ایراد اصل 75 و قبول نداشتن دولت، با آن مخالف است.
وی اخطارهای قانون اساسی کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا و هادی قوامی درباره وجود بار مالی و اصل 75 قانون اساسی را به رای نمایندگان گذاشت که نمایندگان با 89 رای موافق، 98 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر با اخطار قانون اساسی توسط نمایندگان دیگر مخالفت کردند.
بنابراین این لایحه پس از تصویب به شورای نگهبان جهت اعلام نظر ارسال شد.
سیام**9103**1429
کد N1340589

وبگردی