آفتاب
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

مناطق آزاد پایلوت ایران ۱۴۰۴ است

مناطق آزاد پایلوت ایران ۱۴۰۴ است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت این مناطق گفت: بدنبال این هستیم که نتایج و یافته‌هایی که از اجرای برنامه‌ها در مناطق آزاد به‌دست می‌آید را به کل کشور توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین قوه قضائیه با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد گفت: نگاه ها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این است که در یک جغرافیای کوچک بتوانیم به گونه ای فعالیت داشته باشیم تا دستاوردهای آن به همه سرزمین توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برخی مناطق آزاد را پایلوتی برای ساختن ایران ۱۴۰۴ می دانند، افزود: با توجه به نگاه مذکور اگر نتوانیم این جغرافیای کوچک را بشناسیم چگونه می توانیم ایران ۱۴۰۴ را طبق اسناد و چشم اندازها بسازیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: طبق این اسناد اگر ما به دنبال ایجاد کسب و کار حلال و اقتصاد سالم هستیم، می توانیم این اهداف را در این جغرافیای کوچک یعنی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنبال کرده و یافته های آن را به کل جغرافیای کشور توسعه دهیم.

ترکان با اشاره به ضرورت تغییر در نگاه ها به سمت ریشه کن کردن جرایم و عوامل آنها گفت: بهتر است به جای تشکیل پرونده های قضایی و پیگیری مجازات ها در این خصوص به عوامل جرم‌زا توجه کنیم تا با ریشه کن کردن این عوامل، جامعه با حداقل جرم‌زایی مواجه باشد.

وی با اشاره به اهداف انعقاد سند همکاری با قوه قضائیه اظهار داشت: سعی شده است در حوزه حمایت از دانش آموزان و کودکان آسیب‌دیده و همچنین عوامل طلاق در مناطق آزاد ورود کرده و مدلی برای پیشگیری از این علل تعیین شود. همچنین در برگزاری از کارگاه های علمی و پیشگیری از جرم نیز یکی دیگر از برنامه های مذکور است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: به دنبال این هستیم تا با تحقق اهداف این سند همکاری مدلی را ارائه کنیم که بتوانیم از ظرفیت های داوری به جای قضایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده کنیم تا نتایج و یافته هایش را به کل کشور تسری دهیم.

کد N1339665

وبگردی