آفتاب

ابتکار:ورود به بازی های سیاسی فرصت اصلاح ساختار دریافتی ها را مختل می کند

ابتکار:ورود به بازی های سیاسی فرصت اصلاح ساختار دریافتی ها را مختل می کند

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون فرصتی برای اصلاح و نظامند شدن ساختار دریافتی ها در کشور ایجاد شده است که ورود این موضوع به بازی های سیاسی این فرصت را مختل می کند.

معصومه ابتکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: اگر بخواهند از این فرصت به دست آمده به عنوان حربه علیه دولت استفاده و ذهنیت مردم را نسبت دولت منفی کنند، حسن کار که می توانست به اصلاح یک جریان و تنظیم امورات مربوط به دریافتی های برخی مدیران دولتی و کل مجموعه حاکمیت بینجامد، دیگر نخواهد افتاد.
وی اظهار کرد: از این دست مشکلات در هر دولتی ممکن است پیش آید مهم رسیدگی به موقع به موضوع ، مشخص شدن، شفاف سازی و رو راست بودن با مردم است که این موضوع از زمانی که مطرح شد رییس جمهور دستور اکید رسیدگی به آنرا داد و با جدیت با موضوع برخورد شد و هیچ تفاوتی هم قائل نشد.
رییس جمهوری در روزهای اخیر درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی صادر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این بیانیه با ابلاغ این دستور که «لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاء های قانونی با فوریت تهیه و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشکری شوند» تصریح کرد، با کسی عقد اخوت نبسته ام؛ مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در گزارش هایی که دیدم و در جلسات هیات دولت مطرح می شد، بسیار جدی و دقیق به موضوع ورود کرده بودند، خوشبختانه از حد دستور و شعار نیز گذشت و اقدام شد، برخی از افراد عزل شدند و در مورد برخی پرداخت ها نیز بازنگری شد.
وی افزود: اما اینکه این موضوع به کلیت دولت تعمیم داده شود کار درستی نیست چون مساله خیلی محدود بود و افراد معدودی پرداخت های غیر متعارف داشتند که در تمام موارد رسیدگی و موضوع شفاف سازی شد.
ابتکار اظهار کرد: در جاهایی قانون و مقررات در این زمینه نیاز به بازنگری داشت که این کار نیز انجام شد ، دولت در بحث انظباط مالی در پرداخت ها تلاش خودش را کرده و حالا اگر چند مورد اشکال داشته باشد به نظرمن برخورد قاطع صورت گرفته است.
معاون رییس جمهوری گفت: همچنین دولت گفته اگر خطایی پیش آمده ما از مردم عذرخواهی می کنیم و هیچ ابایی نداریم و این یک درس است، حداقل مردم می توانند آنرا با خطاهای دولت قبل مقایسه کنند، خطاهای بزرگی که در دولت قبل اتفاق افتاد را نه تنها هیچ فرد و نهادی بر عهده نگرفت و رسیدگی نکردند بلکه هنوز هم آن مسائل هستند و مشخص نشده اند.
وی اظهار کرد: همچنین تاکید مقام معظم رهبری هم بود که این مساله تعمیم داده نشود بنابراین این نباشد که یک سری دستگاه ها و قوا با قانون خودشان را مستثنی کنند و امکان پرداخت های غیرمتعارف برای آنها باشد و حالا دولت بخواهد بر اساس قانون عمل کند زیر ذره بین قرار گیرد.
ابتکار گفت: هر فردی که در بیت المال حقوق دریافت می کند فرقی نمی کند چه در شرکت ها و چه موسسات ، باید نسبت به حقوق های نامتعارف پاسخگو باشد، باید تمام دریافتی ها و حقوق ها در کشور با هم تناسب داشته باشند.
وی با بیان اینکه دستگاه ها باید شفاف سازی کنند اظهار کرد: دستگاه های دولتی و نظارتی این کار را کردند و گزارش های خود را به رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری ارائه کرده اند، اما خارج از دولت هم سووالات و ابهامات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا در آن بخش ها هم نظارت و شفافیت صورت می گیرد؟
ابتکار تاکید کرد: از آنجا که مساله مهم و فراگیری است بنابراین باید پرداختی ها در همه جا رعایت شود و هیچ فرقی نمی کند که یک دستگاه نظارتی و یا حاکمیتی است، به عنوان مثال سازمان محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی نظارتی است اما مدیران آن کمترین سطح دریافتی ها را دارند.
علمی 9014**1440
کد N1339423

وبگردی