آفتاب
موضوعی که توسعه قرچک را شتاب می‌بخشد

ضرورت بهبود وضعیت آب آشامیدنی قرچک/حق آبه ای که تأمین نمی‌شود

ضرورت بهبود وضعیت آب آشامیدنی قرچک/حق آبه ای که تأمین نمی‌شود

قرچک- به گفته تعدادی از مردم و مسئولان، وضعیت آب آشامیدنی برخی مناطق شهرستان قرچک همچنان نامناسب است و حق آبه آشامیدنی مردم درحد تعیین‌شده، تأمین نمی‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمد رضا حیدری: شهرستان قرچک به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت با پدیده مهاجرپذیری روبرو است.

افزایش قابل‌توجه جمعیت در قرچک و برخی ویژگی‌های دیگر سبب شد تا این منطقه در دولت گذشته از ورامین جداشده و به شهرستان مستقل ارتقا پیدا کند.

در این میان افزایش جمعیت در شهرستان قرچک سبب شد تا میزان آب مصرفی در این شهرستان در بخش خانگی، کشاورزی و صنعتی افزایش پیدا کند، درحالی‌که این منطقه با کمبود منابع آبی مواجه است.

کمبود منابع آبی در شهرستان قرچک سبب شد تا نتوان از همه ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی این شهرستان استفاده کرد و بدون تردید اختصاص حق آبه ویژه برای این شهرستان، مسیر توسعه و آبادانی این منطقه را تسهیل می‌کند.

ارتقای آب آشامیدنی در برخی روستاهای قرچک ضروری است

از طرف دیگر یکی از مشکلات سال‌های گذشته مردم شهرستان قرچک، وضعیت نامناسب آب آشامیدنی در برخی نقاط این شهرستان است.

به گفته برخی از مسئولان، حق آبه آب آشامیدنی مردم شهرستان قرچک در حد تعیین‌شده اختصاص پیدا نمی‌کند و همین امر باعث می‌شود تا این شهرستان با کمبود منابع آبی در این بخش مواجه شود.

روستاها و مناطق حاشیه شهرستان قرچک مملو از جمعیتی است که نیازمند توجه ویژه در حوزه آب آشامیدنی است و بدون تردید اقدام عملی مسئولان می‌تواند گره بزرگی را از مشکلات آنان باز کند.

روستاهایی نظیر قشلاق فردیس، صالح‌آباد، داودآباد، قشلاق اول و دوم امین‌آباد و ولی‌آباد و محمدآباد ازجمله مناطقی در جنوب شرق استان تهران هستند که نیازمند ارتقای  آب آشامیدنی سالم هستند.

نامه نماینده ورامین به وزیر نیرو

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی  در این نامه نوشت که یکی از اهداف احداث سد ماملو، تأمین آب آشامیدنی دشت ورامین، شامل شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا بوده است وآب پشت سد ماملو، حق آبه کشاورزان دشت ورامین بوده و متعلق به مردم دیار ۱۵ خرداد ۴۲ است.

نقوی حسینی در این نامه تأکید کرده بود که متأسفانه آب آشامیدنی مردم شهرستان قرچک همچنان نامناسب است و حق آبه آشامیدنی مردم درحد تعیین‌شده، تأمین نمی‌شود.

دستور وزیر نیرو برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در حوزه آب‌رسانی قرچک

وی از وزیر نیرو خواست تا حق آبه آشامیدنی به نحوی اجرایی شود که شهرستان‌های مذکور به‌ویژه قرچک و روستاهای پرجمعیت منطقه مثل قشلاق فردیس، صالح‌آباد، داودآباد، قشلاق اول و دوم امین‌آباد و ولی‌آباد و محمدآباد از آب آشامیدنی مرغوب و سالم استفاده کنند.

چیت چیان وزیر نیرو نیز پس از نامه نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، دستور اجرای خط انتقال برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی مردم قرچک را صادر کرد.

مکاتبات لازم با مسئولان انجام شده است

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای بهبود آب آشامیدنی سالم در برخی مناطق قرچک اظهار داشت: ارتقا و بهبود وضعیت آب آشامیدنی در برخی مناطق شهرستان قرچک ضرورت دارد.

وی با اشاره به انتقال مشکلات مردم به مسئولان دولتی افزود: در این زمینه درخواست‌ها و مطالباتی از سوی مردم وجود دارد و بنده به‌عنوان نماینده مردم در این منطقه، انتظارات مردم را به مسئولان دولت انتقال داده‌ام.

نقوی حسینی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه ادامه داد: با وزیر نیرو درباره ارتقا و بهبود وضعیت آب آشامیدنی قرچک مکاتباتی انجام شد و وی نیز دستور لازم را در این زمینه صادر کرد.

پیگیر مشکلات مردم هستم

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، کمبود منابع آبی در منطقه را یادآور شد و اضافه کرد: تخصیص منابع آبی و بهبود وضعیت آب آشامیدنی می‌تواند رونق و توسعه منطقه را شتاب بخشد.

وی با تأکید بر این نکته که باید حق آبه آشامیدنی مردم منطقه تخصیص داده شود، بیان داشت: امیدواریم موضوع بهبود وضعیت آب آشامیدنی منطقه مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد.

نقوی حسینی بار دیگر با تأکید بر رایزنی و مکاتبات صورت گرفته در این زمینه تأکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

به هر ترتیب انتقال آب سد ماملو به شهرستان قرچک برای بهبود وضعیت آب شرب برخی از مناطق این شهرستان همواره یکی از مطالبات مردم و مسئولان بوده و جمعیت چندصد هزار نفری قرچک امیدوارند با توجه ویژه دولت یازدهم، شاهد ارتقای وضعیت آب آشامیدنی در این شهرستان باشند.

کد N1338367

وبگردی