آفتاب

لرستان جزو چهار استان برتر معدنی کشور شناخته شد

لرستان جزو چهار استان برتر معدنی کشور شناخته شد

خرم آباد - ایرنا - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان به عنوان یکی از چهار استان برتر معدنی کشور انتخاب و معرفی شد.

ظهیر حیدری نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم روز ملی صنعت و معدن که روز گذشته در تهران برگزار شد، لرستان به عنوان یکی از استان های برتر کشور از جانب وزیر تقدیر شد.
وی اظهار کرد: در این مراسم معدن ' شاقز' الیگودرز با ذخیره 128میلیون تن کربنات کلسیم به عنوان یکی از چهار معدن برتر کشور معرفی شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان این مهم را پایان دوره رکود فعالیت های معدنی استان برشمرد و گفت : این انتخاب بر اساس مولفه های مختلف از جمله میزان ذخیره، روش های تولید، ابتکار در استخراج، حفاظت و صیانت از محیط زیست و میزان اشتغال و سرمایه گذاری صورت گرفته است.
حیدری نژاد اضافه کرد: هم اکنون استخراج سالیانه این معدن 130 تا 140هزار تن بوده و بیش از120 نفر در این عرصه مشغول به کار هستند.
وی انتخاب لرستان به عنوان یکی از چهار استان برتر معدنی کشور را فرصتی برای شکوفایی استان در این زمینه دانست و ادامه داد: این انتخاب منجر به افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه معدن و پایان رکود این صنعت در لرستان خواهد شد.
ذخایر شناسایی شده معدنی لرستان 560 میلیون تن بوده که معادن 1.5 درصد ذخایر 37 میلیارد تنی کشور است.
لرستان در دو ناحیه سنندج سیرجان و زاگرس چین خورده قرار گرفته و دارای مواد معدنی مختلف و متنوعی بوده که از مجموع 65 ماده معدنی کشور 17 مورد در استان شناسایی شده است.
سالانه 14 میلیون تن سنگ تزیینی از معادن کشور استخراج می شود و از مجموع پنج هزار و 200 معدن فعال کشور 110 معدن معادل دو درصد در لرستان وجود دارد.
شبک 7269/6060 / 1064
کد N1338027

وبگردی