آفتاب

آغاز برخورد با متخلفان آتش سوزی بوعلی/مسئول تعمیرات پتروشیمی برکنار شد

آغاز برخورد با متخلفان آتش سوزی بوعلی/مسئول تعمیرات پتروشیمی برکنار شد

تهران- ایرنا- در نخستین گام در مسیر برخورد با عواملی که زمینه وقوع حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی را فراهم کردند، مسئول تعمیرات این مجتمع پتروشیمی برکنار شده است.

به گزارش ایرنا، بعدازظهر چهارشنبه (16 تیرماه) یکی از مخازن پتروشیمی مجتمع بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر در دو مرحله دچار آتش سوزی شد که تا بامداد شنبه (دیروز) ادامه داشت.
اگرچه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت، اما براساس اعلام بیمه ایران، بیش از 60 میلیون یورو خسارت ایجاد کرده است.
درباره علت فنی وقوع این حادثه، نظرنهایی اعلام نشده، اما براساس گزارش های اولیه، تاخیر در تعمیرات (اورهال) این مجتمع عامل اصلی وقوع حادثه بوده است.
به گفته «سیاوش فرجی» مسئول روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، دلیل حادثه آتش ‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا، نشتی یکی از شیرهای (وَلو) واحد پارازایلین بوده است.
ساعت 25: 17 دقیقه چهارشنبه هفته گذشته، آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و مخازن A و C آغاز شد و همزمان نیز، برج 8001 این شرکت که ارتفاعی معادل 121 متر دارد و بلندترین برج خاورمیانه در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود، گرفتار حریق شد.
آنچه تاکنون به عنوان علت آتش‌سوزی مشخص‌شده، بروز نشتی در مسیر یکی از این مخازن است.
با تلاش چشمگیر مجموعه آتش‌نشانی منطقه، تا پایان پنجشنبه مخزن A به طور کامل خاموش شد. آتش‌سوزی در مخزن C نیز تا ساعت‌های پایانی همان روز، اطفاء شد اما به سبب حرارت بالای ناشی از آتش‌سوزی و نشتی دوباره، بار دیگر آتش زبانه کشید و حریق در این مخزن تداوم یافت.
با تدابیر اندیشیده شده، مخازن اطراف مخزن C تحت کنترل قرارگرفت تا حریق به آنها سرایت نکرده و نفتای موجود در آن مخزن، به طور کامل سوخته و خاموش شود.
در نهایت، آتش مخزن 2001c مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر ساعت دو بامداد شنبه(دیروز) با همکاری گروه های مختلف و حضور بیژن زنگنه وزیر نفت به طور کامل خاموش شد.
اقتصام**2022** 2023
کد N1336120

وبگردی