آفتاب
آیت الله ایمانی در گفت و گو با ایرنا:

حساب اقلیت حقوق بگیران نامتعارف را از مدیران صالح جدا کنیم/ مدیران جهادی فراوان هستند

حساب اقلیت حقوق بگیران نامتعارف را از مدیران صالح جدا کنیم/ مدیران جهادی فراوان هستند

تهران - ایرنا - نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: حساب اقلیتی که حقوق های نجومی و نامتعارف دریافت کردند را باید از حساب مدیران صالح و پاکدامن که با حقوق عادی زندگی می کنند، جدا کرد.

آیت الله اسدالله ایمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مباحث مطرح شده در ارتباط با حقوق های نامتعارف و موضع گیری رهبر معظم انقلاب در این زمینه در خطبه های نماز عید سعید فطر افزود: اصل قضیه حقوق های نامتعارف یک حرکت بسیار ناشایست بوده که بدون تعهد و مسوولیت در برابر جامعه و برای منافع شخصی اینگونه دست اندازی داشتند و با دور زدن قانون سوءاستفاده کردند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر این که باید به هر شیوه ای جلو حرکت زشت حقوق های نامتعارف گرفته شود، یادآور شد: کسانی که حقوق های نامتعارف می گیرند در مقابل مدیران فراوان کشور که بعضی از آنها به شکل جهادی عمل می کنند اندک و محدود هستند.
آیت الله ایمانی افزود: حساب کسانی که حقوق های نجومی و نامتعارف می گیرند را باید از حساب مدیران صالح و پاکدامن که با حقوق عادی زندگی می کنند جدا کرد.
وی با تاکید بر این که باید برای برخورد با کسانی که به بیت المال دست درازی کردند از آموزه های امیرالمومنین(ع) در دفاع از بیت المال بهره گرفت، تصریح کرد: قرآن در جایی که اکثریت هم فاسد بودند اکثریت را محکوم کرده و همه را محکوم نکرده است، در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف و نجومی نیز تعداد افراد اقلیت هستند و ما نباید کار اقلیت را پای حساب همه کارکنان دولت و نظام بگذاریم.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: برخورد با مساله حقوق های نامتعارف باید صادقانه و شفاف باشد تا اعتماد مردم از بین نرود چرا که سرمایه نظام اعتماد مردم است و مردم باید بدانند نظام یک نظام مردم سالار دینی است.
آیت الله ایمانی افزود: طبیعتا نباید تبعیضی در این گونه قضایا دیده شود، تبعیض در اجرای قانون غلط است و باید مُر قانون درباره همه اجرا شود.
وی تصریح کرد: حقوق بگیران غیرمتعارف و نجومی باید بدهی خود را بپردازند و از سمت خود کنار گذاشته شوند چون صلاحیت ندارند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، مساله دیگر درمساله حقوق های نامتعارف و نجومی که باید مورد توجه قرار گیرد را شفاف سازی در قانون و اجرا عنوان کرد و گفت: متاسفانه قوانین ناقص از گذشته باقی مانده که این موجب سوءاستفاده برخی شد اما نباید معطل کنیم و باید قوانین را سریع اصلاح و شفاف سازی کنیم.
آیت الله ایمانی افزود: در اجرا نیز باید مقصران و افراد خرابکار را معرفی کنیم و استعفا هم ندهند چرا که استعفا در این زمینه جایز نیست بلکه تخلف کردند و باید برکنار شوند تا برای دیگران عبرت شود.
وی تاکید کرد: ما باید این اعتماد عمومی را حفظ کنیم و بی جهت فضای اعتماد عمومی را دچار آسیب نکنیم.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید فطر به موضوع حقوق ها و برداشت های غیرمنصفانه و ظالمانه اشاره کردند و با تأکید بر اینکه چنین برداشت های نامشروعی از بیت المال، گناه و خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است، افزودند: در این موضوع، در گذشته، قطعاً کوتاهی ها و غفلتهایی شده است که باید جبران شود اما مسئولان باید موضوع حقوق های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تمجید از مواضع رییس جمهوری و رؤسای قوای مقننه و قضاییه مبنی بر برخورد و پیگیری قاطعانه با این پدیده زشت، خاطرنشان کردند: در این موضوع، باید دریافت های نامشروع باز گردانده شود و افرادی که مرتکب بی قانونی شده اند، مجازات و افرادی هم که از قانون سوءاستفاده کرده اند، برکنار شوند، زیرا آنان لیاقت حضور در مراکز و مسئولیت ها را ندارند.
سیام*9254** 1336
کد N1334052

وبگردی