آفتاب

ضرورت بازتعریف جایگاه ایران در آموزش مهندسی دنیا

ضرورت بازتعریف جایگاه ایران در آموزش مهندسی دنیا

تهران- ایرنا- دبیر پنجمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ایران با تاکید بر لزوم بین المللی سازی آموزش مهندسی گفت: با توجه به اعمال تغییرات در نوع فعالیت و ماموریت مهندسان در عرصه بین الملل، باید بتوانیم جایگاه خود را در آموزش مهندسی دنیا تعریف کنیم.

دکتر 'علی اشرفی زاده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: رویکردهای جدیدی در حوزه مهندسی و آموزش مهندسی در دهه های اخیر شکل گرفته است؛ به این ترتیب که در گذشته، تمرکز علوم مهندسی بر طراحی و ساخت وسایلی برای مقاصد و کاربردهای خاص بود اما امروزه ملاحظات زیست محیطی و صرفه جویی در انرژی، نقش اساسی در علوم مهندسی ایفا می کنند.
وی افزود: همچنین موسسات بین المللی در سال های گذشته ایجاد شده اند که ماموریت ارزیابی و رتبه بندی فعالیت های مرتبط با آموزش مهندسی را در سطح بین المللی برعهده دارند و دانشگاه های ما برای قرار گرفتن در این رتبه بندی ها باید استانداردهای بین المللی آموزش مهندسی را مدنظر داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: با توجه به همین ملاحظات، بین المللی سازی آموزش مهندسی به عنوان رویکرد اصلی پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران انتخاب شده است.
وی زمان برگزاری این همایش دوسالانه را 30 آبان تا دوم آذرماه 1396 ذکر کرد و گفت: پنجمین دوره همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران در محورهای اصلی بین‌المللی سازی موسسات آموزش مهندسی ایران، توجه به حفاظت از محیط زیست و ارتقای کیفیت زندگی در آموزش مهندسی، محتوای برنامه‌های درسی در آموزش مهندسی،
مستندسازی تجربیات در آموزش مهندسی، استفاده از شیوه‌های نوین تدریس و ارزشیابی در آموزش مهندسی و چالش ها و راه حل ها در ارتباط با برنامه ریزی و اجرای آموزش مهندسی تدارک یافته است.
اشرفی زاده ادامه داد: این همایش به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تدارک یافته است و محققان، استادان و صاحبنظران علوم مهندسی می توانند برای ثبت نام و ارسال مقالات خود در محورهای تعیین شده به وبسایت همایش به نشانی http://iicee2017.kntu.ac.ir مراجعه کنند.
وی استفاده از دستاوردهای نوین جهانی در آموزش مهندسی در ایران را از اهداف اصلی این همایش برشمرد و گفت: جذب دانشجویان غیرایرانی و برگزاری دوره های مشترک با استادان دانشگاه های خارجی از جمله شاخص های موثر در ارزیابی و رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها به شمار می آید و درصدد هستیم با برگزاری این همایش، تبادلات علمی بین المللی و آموزش های مهندسی به صورت سیستماتیک و نه به صورت موردی، دنبال شود.
پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی به همت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با همکاری انجمن آموزش مهندسی ایران و گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
علمی**1055**1834
کد N1333777

وبگردی