آفتاب

پیش‌بینی دو روز باران تابستانی برای برخی مناطق

پیش‌بینی دو روز باران تابستانی برای برخی مناطق

همشهری آنلاین: وزش باد و رگبار باران از بعد از ظهر امروز (جمعه ۱۸ تیر) برخی نقاط کشور را فرا گرفته و این وضعیت در برخی استان‌های کشور با تداوم بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه همراه خواهد بود.

به گزارش ايرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای امروز (جمعه 18 تير) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و همچنین ارتفاعات البرز شرقی، از بعد از ظهر و نیمه شب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، برای فردا و پس فردا (روزهای شنبه و یکشنبه)، در بعد از ظهر برای برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی افزود: از فردا با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر، برای شنبه و یکشنبه شاهد بارندگی خواهیم بود که شدت بارش‌ها بیشتر برای استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا، پدیده باد و گرد و غبار برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر، همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه، برای شرق کشور به ویژه شهرستان زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: بخش شرقی دریای عمان در سه روز آینده مواج خواهد بود و از بعد از ظهر شنبه و روز یکشنبه مناطق شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: هوای تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد همراه است، بیشینه دمای پایتخت امروز به 37 درجه سانتیگراد خواهد رسید، اما فردا کمینه دما به 23 درجه سانتیگراد رسیده و در بعد از ظهر با وزش بادهای نسبتا شدید همراه خواهد بود.

کد N1332638

وبگردی