آفتاب
امام جمعه بندرعباس:

مسئولان کشتیرانی سفارش ساخت کشتی را به شرکت های داخلی بدهند

مسئولان کشتیرانی سفارش ساخت کشتی را به شرکت های داخلی بدهند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت : مسئولان کشتیرانی برای رونق تولید و افزایش اشتغال جوانان سفارش ساخت کشتی را به شرکت های داخلی مستقر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بدهند.

به گزارش ایرنا آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: چنانچه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران جایگزین شرکت های خارجی سایر کشورها نظیر کره جنوبی شود اشتغال و رونق خوبی دراین منطقه ایجاد می شود.
وی ادامه داد : از مسئولان کشتی سازی انتظار می رود با سفارش این اقدام خود نشان دهند دغدغه بیکاری جوانان کره ای را ندارند و ارائه سفارش به خارج با وجود چنین ظرفیت بزرگی در داخل خیانت است.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد : چنین ظرفیت بزرگی که برای راه اندازی آن تلاش فراوانی انجام شده باید از سوی کشتیرانی مورد استفاده قرار گیرد.
آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: تولیدهای مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران دارای استانداردهای بالای جهانی است و لزومی ندارد مسئولان کشتیرانی سفارش های خود را به خارج ارائه کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: شخص وزیر و استاندار هرمزگان نیز در این خصوص باید اقدام های لازم را انجام دهند و چنین انتظاری نیز وجود دارد.
آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به روز مالیات بیان کرد: هر انسانی حقی به نام مالیات در اداره مالی کشور دارد که باید آنرا بپردازد زیرا با این کار زمینه آبادانی مستقیم فراهم می شود.
به گفته امام جمعه بندرعباس ، پرداخت مالیات از زمینه رهایی کشور از وابستگی به فروش نفت را نیز فراهم می کند و نتایج متعدد دیگری نیز خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مالیات گیرندگان نیز خواست در کار خود دقت کنند تا رونق بازار به واسطه این مسائله دچار مشکل نشود.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اقدام رضاخان در به توپ بستن مسجدگوهر شاد ، گفت: کشف حجاب و خروج زنان مسلمان از فرهنگ حجاب اندیشه استکباری انگلیس استعمار گر است و زنان و دختران باید ریشه های این اندیشه را بشناسند تا در دام آنان قرار نگیرند.
وی ، کشف حجاب را اندیشه و دستوری انگلیسی دانست که توسط رضا خان اجرا شد و اضافه کرد: بسیاری از زنان در آن زمان برای حفظ حجاب خود به دُبی که هیچ نداشت مهاجرت کردند و حتی مواقعی آب را نیز از هرمزگان می بردند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان به اندیشه منحط وهابی اشاره کرد و ابراز داشت: این ها قبور ائمه (ع) و خانواده پیامبر (ص) در بقیع را ویران کردند و حتی قصد تخریب قبر پیامبر (ص) را نیز داشتند که از خروش مسلمانان ترسیدند.
امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: وهابی فجایع دیگری نیز در عراق بوجود اوردند که اگر حکومت اسلامی در آن زمان وجود داشت چنین نمی شد ، آن زمان نیز این مردم و جوانان بودند ولی حکومت فاسد بود.
3219 /6048/1042
کد N1332497

وبگردی