آفتاب

بزرگترین شرکت کشتیرانی هند،حمل کالاهای ایرانی را از سرگرفت

بزرگترین شرکت کشتیرانی هند،حمل کالاهای ایرانی را از سرگرفت

دهلی نو-ایرنا- بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی هند (اس.سی .آی) بعد از گذشت چهار سال و با فراهم شدن امکان دوباره پوشش بیمه ای به دنبال لغو تحریم ها،فعالیت خود را برای حمل کالاهای ایرانی از سرگرفت .

به گزارش ایرنا،'اس.سی.آی' در سال 2012 و بعد از اعمال تحریم‌ها علیه ایران روابط خود را با ایران قطع کرد.
روزنامه انگلیسی زبان 'اکونومیک تایمز' هند روز پنجشنبه درگزارشی نوشت:بعد از لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه شرکت‌های بیمه کننده،با آغاز دوبار بیمه کشتی ها، زمینه آغاز فعالیت دوباره شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی هند به ایران را فراهم کردند.
براساس این گزارش ،اعلام از سرگیری حمل کالاهای ایرانی از سوی شرکت حمل و نقل دریایی هند باعث افزایش 9 درصدی سهام این شرکت دربازار بورس بمبئی نسبت به سپتامبر سال2015 شده است .
افزایش تضمین های اخیر به یکصد میلیون یورو باعث رغبت فعالیت کشتیرانی درحمل کالا به ایران شد.
شرکت حمل ونقل دریایی هند قرار است در ماه جاری میلادی یکی از کشتی های نفتکش'سوپر مکس' خود را برای انتقال محموله نفتی ایران برای شرکت 'هندوستان پترولیوم' راهی ایران کند.
'سوپر مکس 'از نفتکش های غول پیکر است که ظرفیت انتقال 120 تا 200 هزار تن نفت خام را دارد.
رئیس شرکت هندوستان پترولیوم اعلام کرد این شرکت نفتی با رفع مشکل پوشش بیمه‌ای، و پس از سه سال وقفه،واردات نفت خام از ایران را از سر می گیرد.
پیش بینی می شود با فعالیت شرکت های حمل و نقل دریایی هند ،واردات نفت خام ایران از سوی پالایشگاههای هند به دستکم 400 هزار بشکه در روز افزایش یابد که این میزان در هفت سال گذشته بی سابقه است .
*آساق*1600
کد N1331814

وبگردی