آفتاب

روسیا الیوم: تروریست های جیش الاسلام آتش بس سوریه را طی 24 ساعت گذشته نقض کردند

روسیا الیوم: تروریست های جیش الاسلام آتش بس سوریه را طی 24 ساعت گذشته نقض کردند

تهران-ایرنا- شبکه خبری 'روسیا الیوم' به نقل از مرکز هماهنگی و نظارت بر آتش بس در پایگاه حمیمیم سوریه از چهار مورد نقض آتش بس طی 24 ساعت گذشته توسط تروریست های جیش الاسلام در استان دمشق خبر داد.

به گزارش شبکه خبری 'روسیا الیوم' ، مرکز هماهنگی و نظارت بر آتش بس در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : تروریست های جیش الاسلام با شلیک خمپاره به مواضع نیروهای مسلح ارتش سوریه در شهرک های بلدات ، دوما، جور الباشا ، عربین و دوما در استان دمشق آتش بس را نقض کردند.
این بیانیه با اشاره به پایداری آتش بس در بیشتر مناطق سوریه افزود: شمار شهرها ، روستاها و شهرک هایی که به آتش بس پیوستند بالغ بر 177 می باشد این درحالی است که شمار گروه های مسلحی که پایبندی خود را به اصول آتش بس اعلام کردند 61 گروه می باشند.
این مرکز افزود: فرماندهی کل ارتش سوریه با اعلام آتش بس 72 ساعته در سراسر خاک سوریه ؛ زمان آغاز آن را از ساعت یک بعدازظهر روز گذشته و تا پایان جمعه 8 ژوئیه ( 18 تیر) ذکر کرد.
این مرکز افزود: تروریست های جبهه النصره ضمن تلاش برای نقض آتش بس در سوریه طی 24 ساعت گذشته ؛ شهر حلب و سه شهرک استان حلب به علاوه چهار شهرک استان دمشق و شهرکی در استان ادلب و یک شهرک دیگر در استان لاذقیه را با خمپاره هدف قرار دادند.
سوریه از مارس‌ ( اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از ورود تروریست های خارجی به این کشور مواجه است.
خاورم** 1453**1392
کد N1331346

وبگردی