آفتاب

ابراز نگرانی انگلیس از شهرک سازی رژیم صهیونیسی در کرانه باختری رود اردن

ابراز نگرانی انگلیس از شهرک سازی رژیم صهیونیسی در کرانه باختری رود اردن

لندن - ایرنا- 'توبیاس ال وود ' معاون وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه از ادامه سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن ابراز نگرانی کرد و آن را برخلاف قوانین بین الملل دانست.

به گزارش ایرنا، 'توبیاس ال وود' در بیانیه ای اعلام داشت: من عمیقا از ساخت واحدهای جدید مسکونی در کرانه باختری رود اردن از جمله در شرق بیت المقدس نگران هستم .
وی افزود: ساخت این واحد ها مسکونی مخالف با قانون بین الملل است و همانطور که در گزارش اخیر کمیته چهارجانبه خاورمیانه عنوان شده است این مساله توافق برای راه حل دو دولت دشوار خواهد کرد.
براساس گزارش های منتشر شده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت های بین المللی برای توقف ساخت شهرک‌های غیر قانونی، اخیرا مجوز ساخت بیش از 40 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری اشغالی را تایید کرده است.
در گزارش کمیته چهار جانبه خاورمیانه متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و روسیه تصریح شده بود: «اسرائیل باید سیاست ساخت و ساز و توسعه شهرک سازی در ارضی فلسطینی، اختصاص دادن زمین برای استفاده شخصی اسرائیل ها در این ارضی و تلاش برای جلوگیری از پیشرفت فلسطینییان را متوقف کند.»
سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهانی ساخت این شهرک ها در سرزمین های اشغالی( 1967میلادی) را مغایر با کنوانسیون‌های ژنو می دانند.
اروپام**4**1552.
کد N1330307

وبگردی