آفتاب

استاندار خوزستان :شهرداری برای تبدیل اهواز به شهری مدرن برنامه ریزی کند

استاندار خوزستان :شهرداری برای تبدیل اهواز به شهری مدرن برنامه ریزی کند

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان خواستار برنامه ریزی شهرداری اهواز برای اجرای طرح های بلند مدت در راستای تبدیل اهواز به کلانشهری مدرن و توسعه یافته شد.

به گزارش ایرنا «غلامرضا شریعتی» شامگاه دوشنبه در آیین بهره برداری از روگذر جواد الائمه (پل یادمان شهدای مدافع حرم) اظهار کرد: این طرح تکمیل کننده یکی از محورهای ارتباطی اهواز است که مسیری بدون گره ترافیکی خواهد بود.
وی با تاکید بر تلاش برای تحقق توسعه متوازن افزود: توسعه متوازن محقق نمی شود مگر اینکه استان ها توسعه یابند و عمران و آبادانی به شهرها و کلان شهرها بیاید.
شریعتی با بیان اینکه شوراها و شهرداری ها دو پازل تکمیل کننده مدیریت کلانشهرها هستند، اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سیاستگزار، منعکس کننده نگاه و صدای مردم هستند و می طلبد که که با مشورت گرفتن از متخصصان، تمرکز کار خود را بر منافع مردم متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود که منافع دراز مدت در اولویت و منافع میان مدت و کوتاه مدت در رده های بعدی قرار گیرد زیرا اگر به سمت منافع کوتاه مدت برویم خطر رفتن به سمت منافع فردی و گروهی ما را تهدید می کند.
شریعتی با اشاره به نقش شهرداری ها در اداره کلانشهرها اظهار کرد: شهرداری ها باید از کارهای صرفا خدماتی خارج و به سمت نهاد اجتماعی سوق پیدا کنند و می طلبد که توسعه فیزیکی همزمان با توسعه فرهنگی و آموزش شهروندی به صورت اقدامات اساسی و پایدار در آنها اجرا شود.
وی افزود: از شهرداری اهواز انتظار داریم که برای تبدیل اهواز به یک شهر مدرن و توسعه یافته برنامه طولانی مدت داشته باشد و امکانات و شرایط زیست بهتری برای شهروندان فراهم کند.
استاندار خوزستان در ادامه خواستار توجه به توسعه همه مناطق شهری اهواز شد و گفت: تمرکز بر فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار باید در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی در شهرداری اهواز اظهار کرد: حمل و نقل شهری باید اصلاح و همکاری بین شهرداری و سایر ارگان ها افزایش یابد.
به گفته وی، برای بقای اهواز در جمع کلانشهرها نیاز است که به خدمات شهری، فرهنگ و آموزش شهروندی توجه بیشتری شود.
شریعتی با اعلام آمادگی برای کمک به شهرداری اهواز در بهبود چهره شهر، از شورای اسلامی اهواز خواست که در آخرین سال عمر شورا، طرح های نیمه تمام را تکمیل کنند.
وی همچنین با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اهواز باید افزایش یابد گفت: با توجه به شرایط خاص و وقوع گرد و غبار، اهواز نیاز مضاعفی به فضای سبز دارد و سرانه آن باید از متوسط کشوری بیشتر باشد.
طرح پل روگذر جواد الائمه که به عنوان یادمان شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است، با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری، استاندار خوزستان و مدیران شهری به بهره برداری رسید.
این طرح تیرماه 93 کلنگ زنی شد و قرار بود تا تابستان 94 به اتمام برسد. هم اکنون حدود 80 درصد این پل با اعتبار 180 میلیارد ریال تکمیل شده است و یک رمپ آن هنوز به اتمام نرسیده و پیش بینی می شود هزینه تمام شده آن بعد از اتمام پل فرعی 220 میلیارد ریال باشد.
روگذر جوادالائمه یک هزار و 6 متر طول دارد که به عنوان یک محور ترافیکی شرق به غرب در ضلع جنوبی بافت مرکزی شهر اهواز پیش بینی شده که با اتمام عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان شریعتی، میدان جوادالائمه و پل ولایت، این محور 15 کیلومتری از کمربندی غرب آغاز شود و پس از عبور از خط آهن از طریق پل علوی به بلوار گلستان و سپس بلوار جمهوری برسد و در نهایت از طریق بزرگراه سردار هاشمی به جاده ماهشهر و بلوار نفت ختم می شود، به یک مسیر سرتاسری تبدیل خواهد شد.
7151/6064*شبس*1613
کد N1328610

وبگردی