آفتاب

نتانیاهو وارد اوگاندا شد

نتانیاهو وارد اوگاندا شد

تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به منظور تقویت روابط میان این رژیم و کشورهای آفریقایی، در نخستین مرحله از سفر به قاره سیاه، وارد اوگاندا شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کامپالا، بنیامین نتانیاهو دوشنبه صبح پیش از ترک تل آویو و سفر به اوگاندا، این روز را روزی تاریخی خواند، چرا که نخستین سفر یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی از منطقه آفریقایی زیر صحرا بعد از چند دهه به شمار می رود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز در مراسمی به مناسبت چهلمین سالگرد عملیات کماندوهای اسرائیلی در ژوئیه 1976 برای آزاد سازی مسافران پرواز تل آویو/ پاریس شرکت کند. در این عملیات که برادر نتانیاهو فرمانده این عملیات بود، کشته شد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بهبود مناسبات با کنیا به دنبال رایزنی تجاری و سیاسی با مقامات این کشور است.
قرار است در این سفر، توافق نامه هایی در حوزه امنیتی، دفاعی و کشاورزی به امضای طرف اسراییلی و برخی کشورهای آفریقایی از جمله اوگاندا و کنیا برسد.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرده است که راه اندازی خط مستقیم پرواز تل آویو - نایروبی از دیگر محورهای مورد توافق طرف اسرائیلی و کنیایی خواهد بود.
این نخستین سفر یک مقام صهیونیست به آفریقا از زمان سفر «اسحاق رابین» پنجمین نخست وزیر این رژیم به « کازابلانکا (دار البیضاء)» بزرگترین شهر مغرب از سال 1994 است.
روزنامه سراسری دیلی نیشن چاپ نایروبی نیز به نقل از یکی از منابع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت: در آستانه سفر نتانیاهو به این کشور، خطوط هوایی فرودگاه بین المللی «جومو کنیاتا» برای ساعاتی تعطیل خواهد شد.
در گزارش این روزنامه آمده است: به دلیل افزایش حضور پلیس کنیا، اکثر مسیرهای درون شهری نایروبی به ویژه مسیر های منتهی به هتل محل استقرار نتانیاهو، روز دوشنبه با مشکل تردد مواجه شدند.
این در حالیست که رژیم صهیونیستی علاوه بر منافع اقتصادی در قاره آفریقا٬ به دنبال حمایت و تایید این رژیم از سوی کشورهایی آفریقایی در سازمان های بین المللی است چرا که این رژیم پیوسته از سوی کشورهای آفریقایی به دلیل اشغال اراضی فلسطینی ها و فعالیت هسته ای مورد انتقاد است و این موضوع ضربه سختی به روابط این کشورها با تل آویو وارد کرده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در یک نشست منطقه ای با عنوان 'امنیت و تروریسم' با مشارکت روسای جمهوری یا نخست وزیران کنیا،‌ رواندا، اتیوپی، سودان جنوبی، زامبیا و مالاوی شرکت کند.
خاورم**9041**1144
کد N1328273

وبگردی