آفتاب

وزارت صنعت در لیست ۹۵۰ نفره حقوق‌های نجومی کسی را ندارد

وزارت صنعت در لیست ۹۵۰ نفره حقوق‌های نجومی کسی را ندارد

تسنیم نوشت: معاون برنامه ریزی وزارت صنعت در رابطه با لیست ۹۵۰ نفره ای که اخیرا تهیه شده و حقوق های نجومی را دریافت کرده‌اند گفت: خدا را شکر از وزارت صنعت کسی در این لیست قرار ندارد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت امروز در نشست روز صنعت و معدن در خصوص فیش‌های حقوقی هیئت مدیره‌های شرکت‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه که حقوق هیئت مدیره شرکت‌های وزارت صنعت براساس قانون تجارت تعیین می‌شود، اظهار داشت:در مورد حقوق هیئت مدیره ها ما تابع قانون هستیم و هیچگونه اختیاری خارج از آن نداریم.

فیاض معاون برنامه ریزی وزارت صنعت در مورد فیش‌های حقوقی که اخیراً دولت اعلام کرده تمام دستگاه‌ها باید آنها را به دولت اعلام نمایند نیز گفت: در این رابطه وزارت صنعت تابع دستورات دولت است حسب دستورات اعلام شده ما اطلاعات را در اختیارات دولت قرار داده‌ایم که خوشبختانه در مجموعه وزارت صنعت هیچ حقوق رویایی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه شرکت ها نیز براساس قانون تجارت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: تا این لحظه براساس دستور وزارت صنعت و تکلیف دولت هیچگونه فیش حقوقی خارج از عرف در این وزارتخانه و یا شرکت‌ها وجود نداشته است البته هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و در صورت مشاهده تخلفی با آنها برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت اظهار داشت: در مورد شرکت ها ما منتظر مجمع آنها نمی‌شویم بلکه در حال حاضر مشغول بررسی وضعیت آنها هستیم و امیدواریم تا قبل از مجمع این موضوع را بررسی کرده و هیچگونه تکرار شغلی در هیچ کجا نداشته باشیم.

فیاض در رابطه با لیست 950 نفره ای که اخیرا تهیه شده و حقوق های نجومی را دریافت کرده‌اند نیز گفت: خداراشکر از وزارت صنعت کسی در این لیست قرار ندارد. در خصوص حقوق و دستمزدها قانون حد و مرزها را مشخص کرده است و براساس آن نیز حقوق و دستمزدها پرداخت می‌شو اخیرا نیز قرار است ظرف چند روز آینده شورای حقوق و دستمزد حداکثر و حداقل حقوق دستمزدها را مشخص کنند که در این میان به نظر می رسد وزارت صنعت کمتر از این حقوق و دستمزدها به افراد پرداخت کرده است.
22539

 

کد N1327807

وبگردی