آفتاب

علی مجدآرا: برنامه‌های هفته المپیک با ۴ هدف اصلی اجرا می‌شود

علی مجدآرا: برنامه‌های هفته المپیک با ۴ هدف اصلی اجرا می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرد که اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در هفته المپیک بر اساس ۴ هدف اصلی و عمده در تهران و سایر ‌شهرها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مجدآرا در نشست خبری که امروز دوشنبه به مناسبت هفته المپیک در محل فدراسیون ورزش های همگانی برگزار شد، گفت: هفته المپیک از شنبه آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۲۵ تیرماه ادامه خواهد داشت. فدراسیون ورزش های همگانی بر مبنای سند توسعه ورزش های همگانی که چشم انداز آن حرکت به سمت ایرانی فعال، شاداب و سالم تا سال ۱۴۰۴ است و با شرکت حداقل ۵۰ درصد مردم در این هفته برنامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر اینکه این فدراسیون برای پیشبرد اهداف خود جلوتر از برنامه ریزی ها پیش رفته است، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش در مراسم ضیافت افطار رئیس جمهور اعلام کرد که ۲۱ درصد مردم در ورزش همگانی شرکت دارند. ۲ سال پیش نیز مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ورزش همگانی امروز بهتر از گذشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خلاصه ترین تعریفی که می توان از ورزش همگانی ارائه کرد این است که هر فرد در هر کجا و بدون محدودیت و تفاوت جنسیتی، به نیازهای حرکتی خود پاسخ دهد. به همین دلیل فدراسیون ورزش های همگانی سال گذشته سند تحقق، تعالی و آینده نگری تدوین کرد و بر اساس آن ۴۰ برنامه پیش بینی شده که اجرای هفته المپیک یکی از آنهاست.

مجدآرا با یادآوری اینکه از ۴ سال پیش برنامه های روز المپیک به هفته المپیک ارتقاء پیدا کرده است، تاکید کرد: در اساسنامه کمیته ملی المپیک بر اجرای ورزش همگانی و اشاعه و گسترش آن تاکید شده است. برای هفته المپیک نیز برنامه ویژه ای در نظر گرفته شده که همزمان در تهران و سایر استان ها اجرا می شود. همچنین کمیته ویژه اقلیت ها تشکیل شده تا ورزش همگانی اقلیت ها در سراسر کشور را سازماندهی کند. برنامه اقلیت ها در هفته المپیک، ۵ شنبه و همزمان با ورزش معلولان اجرا می شود.

به گزارش مهر، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در بخشی از نشست خبری امروز خود چهار هدف عمده از اجرای ویژه برنامه های هفته المپیک را اعلام کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی در سراسر کشور، ارتقای نشاط و روحیه در اقشار مختلف، هماهنگی نهادهای مختلف با کمیته بین المللی المپیک و همکاری با کمیته ملی المپیک برای اشاعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم از اهداف اصلی است.

وی همچنین یادآور شد: به منظور تقدیر از شرکت کنندگان در برنامه های مختلف ویژه هفته المپیک، ۵ هزار حکم از سوی کمیته بین المللی المپیک تهیه شده تا در اختیار آنها قرار بگیرد.

مجدآرا یادآور شد: طی این هفته پرچم المپیک توسط سربازان در محل پادگان ها و خارج از آن به اهتزاز در می آید. همچنین یک پرچم ۲۰ متری المپیک هم توسط قهرمان پرش با چتر از ارتش و توسط هلی کوپتر در آسمان تهران به اهتزاز در می آید. برای این هفته و فعالیت های انجام شده در آن یک مسابقه عکاسی هم در نظر گرفته شده که بهترین ها در قالب یک نمایشگاه در محل کمیته ملی المپیک به نمایش گذاشته می شود.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با بیان اینکه مراسم اختتامیه هفته المپیک در روز پایانی این هفته و همزمان در سراسر کشور اجرا می شود، گفت: سال گذشته ۵ هزار نفر در هر استان برنامه های روزهای مختلف هفته المپیک را برگزار کرده اند. پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۷ هزار نفر افزایش یابد.

مجدآرا همچنین در مورد بودجه ویژه هفته المپیک گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بخشی از بودجه لازم برای این هفته را در اختیارمان قرار داده اند، بخشی از بودجه هم توسط اسپانسرها تامین شده است. به هر حال اولویت کمیته ملی المپیک مسابقات قهرمانی است و مسلماً بخش بیشتر اعتبارات این کمیته به این بخش از فعالیت ها اختصاص خواهد یافت اما این کمیته همکاری خوبی را با ما داشته است. همینکه وسایل و تجهیزات لازم را در اختیارمان گذاشته اند بسیار خوب است. هزینه همین لوازم حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان می شود.

کد N1327502

وبگردی