آفتاب

کویت 10 میلیارد دلار استقراض می کند

کویت 10 میلیارد دلار استقراض می کند

تهران - ایرنا - وزیر مالی کویت اعلام کرد این کشور برای رفع کسری بودجه بعد از 20 سال مجبور به استقراض سه میلیارد دینار کویتی ( 10 میلیارد دلار) از بازارهای جهانی و داخلی شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، انس الصالح وزیر مالی کویت با اعلام این مطلب در مجلس کویت گفت که این کشور تا پایان ماه مارس گذشته نیز بیش از 2.5 میلیارد دلار از بازارهای داخلی استقراض کرده است.
وی که سرپرست وزارت نفت کویت نیز می باشد افزود: این کشور در سال های 2015 و 2016 با کسری بودجه 18.5 میلیارد دلاری مواجه بوده و پیش بینی کرد این کسری بودجه در سال جاری به 28 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.
براساس این خبر، کشور کویت در 20 سال گذشته با مازاد بودجه روبه رو بوده اما به دلیل کاهش شدید قیمت نفت که از دو سال گذشته رخ داده این کشور با کسری بودجه مواجه شده است.
درآمدهای نفتی بیش از 90 درصد کل درآمد کویت را تشکیل می دهد.
سقوط بهای نفت خام بر اقتصاد کشورهای منطقه خلیج فارس همچون عربستان، بحرین، کویت و امارات تاثیر منفی زیادی گذاشته و این کشورها برای کاهش هزینه ها و یافتن منابع جدید مالی دست به اقدامات ریاضتی اقتصادی و استقراض های بی سابقه ای زده اند.
سرنوشت اقتصادی که اکنون بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حاکم است ناشی از تصمیم عربستان در اواخر سال 2014 میلادی برای کاهش بهای نفت بود که توانست قیمت جهانی نفت را از 100دلار به زیر40 دلار برای هربشکه نفت کاهش دهد.
به گفته تحلیل گران بین المللی، ریاض با لابی واشنگتن درصدد ضربه زدن به ایران و روسیه در پی توافق هسته ای با کشورهای غربی بود و روسیه نیز با تحریم های بین المللی به صادرات نفت و گاز خود متکی بود، اما این اقدام ریاض نتیجه عکس داد و به ضرر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تمام شده است.
خاورم**1653**1566
کد N1327178

وبگردی