آفتاب

استاندار: استان های اصفهان، همدان و لرستان معین ایلام در اربعین تعیین شدند

استاندار: استان های اصفهان، همدان و لرستان معین ایلام در اربعین تعیین شدند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: استان های اصفهان، همدان و لرستان به عنوان معین استان ایلام در اربعین 95 تعیین شدند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: مدیران تمامی دستگاه های اجرایی استان باید از هم اکنون با مدیران هم سطح خود در این سه استان برای گرفتن امکانات و تجهیزات زیربنایی مورد نیاز رایزنی کنند.
وی تاکید کرد: این استانها می توانند در زمینه رفع کمبودها و نیازمندهای استان در بحث زیرساخت های اربعین در این استان بسیار کمک کننده باشند و باید از این ظرفیت نهایت استفاده شود.
وی یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی همچنین با شهرداری تهران در خصوص همکاری در نظافت شهر و پایانه مرزی مهران و مسیر تردد زائران اربعین حسینی در ارتباط باشند.
استاندار ایلام گفت: سال گذشته قرارگاه عملیاتی دایر شده در مرز مهران زیر نظر استان نبود که کار اشتباهی است و باید به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام لازم تمام واحدهای استانی و کشوری زیرنظر قرارگاه استان باشند.
مروارید اظهار کرد: امسال این مشکل را نخواهیم داشت و فرمانده انتظامی استان مقام ارشد است و تمامی طرح ها و برنامه های انتظامی باید با هماهنگی استان انجام شود.
وی تاکید کرد: طرح تردد زائران غیر ایرانی از دیگر مرزها و یا مباحث مربوط به روادید مطرح است اما همه مسئولان باید فرض را بر شرایط اربعین سال گذشته بگذارند و بر این اساس برنامه ریزی های خود را انجام دهند.
استاندار ایلام تاکید کرد: تشکیل یک کمیته یا ستاد پشتیبانی در ایام اربعین امسال به منظور هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در زمان اوج تردد زائران ضروری است.
مروارید افزود: برنامه استان این است که در اربعین حسینی امسال شهر مهران درگیر نشده و روال عادی برنامه ها و فعالیت های مدارس، کسبه و بازاریان جریان داشته باشد تا منجر به تعطیلی مدارس و بازار و ضربه به دانش آموزان و مردم نشود.
وی اظهار کرد: بحث ایجاد دیوار یا کانتینر در دیواره محدوده جنوبی پایانه مرزی مهران باید مورد بررسی قرار گیرد تا تصمیم گیری استان در این زمینه در مرکز مطرح و پیگیری شود.
وی ادامه داد: امسال باید به منظور جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی در محدوده بان رحمان مهران دو دهنه پل پیش بینی شود و همچنین ایستگاه های صلواتی باید به قبل و بعد از مهران منتقل شوند.
استاندار ایلام تاکید کرد: ناهماهنگی ها و مشکلات اربعین سال گذشته در زمینه خدمات رسانی به زائران شناسایی شده است و امسال به طور قطع انسجام و هماهنگی بیشتر است و ناهماهنگی های سال گذشته پیش نخواهد آمد.
مروارید اظهار کرد: بازارچه مرز چیلات شهرستان دهلران نیز در روزهای آینده در هیات دولت بررسی و تصویب خواهد شد و باید مسئولان استان آب و برق و دیگر زیرساخت های و مقدمات مورد نیاز این بازارچه را سریع تر فراهم کنند.
وی تصریح کرد: پس از ماه مبارک رمضان از این مرز بازدید خواهد شد تا مشکلات و مسائل این مرز احصا شده و راهکارهای رفع این مشکلات پیشنهاد شود.
در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری ایلام تردد کردند.
6032/6034/1772
کد N1326420

وبگردی