آفتاب

ارائه تازه های ژنتیک در سمینار مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها

ارائه تازه های ژنتیک در سمینار مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها

تهران- ایرنا- تازه های ژنتیک و روش های آزمایشگاهی و تشخیصی جدید ژنتیک در پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دبیر علمی پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: با توجه به پویایی علم ژنتیک و پیشرفت های سریع علم در این حوزه، برگزاری دوره های بازآموزی برای پزشکان و کارشناسان شاغل در مراکز مشاوره ژنتیک جزء اولویت های مهم قرار گرفته است.
دکتر شهلا فرشیدی افزود: در این راستا 'پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک ' با رویکرد ارائه به روزترین یافته های علمی در زمینه مشاوره ژنتیک در روزهای 20 تا 21 مرداد برگزار می شود.
وی برگزاری این گونه سمینارها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تازه های علم ژنتیک و بیماری های شایع ژنتیکی شامل اختلالات خونی، اختلالات متابولیک، اوتیسم ، نازایی و سقط مکرر از مهمترین محورهای این سمینار است.
فرشیدی به بهره گیری از توان مراکز مشاوره ژنتیک برای کاهش معلولیت ها در کشور اشاره کرد و گفت: با کمک مشاوره های ژنتیک درصدد هستیم از بروز معلولیت ها در کشور پیشگیری شود.
'پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها' با همکاری مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
علمی (1) ** 1201 **2017
کد N1326351

وبگردی