آفتاب

روزگار سپری شده تلویزیون در سایه پایگاه های اجتماعی

روزگار سپری شده تلویزیون در سایه پایگاه های اجتماعی

تهران-ایرنا- فاصله گرفتن نسل جوان از تماشای تلویزیون و کوچ بزرگ آنها به سوی وبگاه های اجتماعی، عصر جدیدی را در حوزه رسانه های دیداری نوید می دهد.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری فرانسه، نسل جدید هر روز بیشتر، از تماشای تلویزیون فاصله می گیرند و به تماشای برنامه ها و ویدئوهای مورد علاقه خود از سایت های اجتماعی مانند یوتیوب یا دیلی موشن/Dailymotion نسخه فرانسوی یوتیوب، روی می آورند.
شبکه های چندرسانه ای جدید به پایگاهی برای خلاقیت و انتشار ابتکارات جوانان تبدیل شده اند که می توانند تصاویر خود را در این شبکه ها منتشر کنند.
این پایگاه ها به سازندگان تصاویر اجازه می دهند با انتشار ویدئوها ابتکار و خلاقیت خود را در معرض دید عموم قرار داده یا سرمایه گذار برای طرح های خود بیابند و در این صورت پایگاه برای نمونه یوتیوب درصدی از سود حاصله را دریافت می کند.
فابیان فورکوئت مدیر اجرایی پیشین کانال مثبت فرانسه که اکنون ریاست شبکه چندرسانه ای 2بی تویوتیوب را در اختیار دارد می گوید: جوانان دیگر تلویزیون تماشا نمی کنند؛ آنها بیشتر ویدئوهای آنلاین را می بینند که کوتاه تر و استعدادمحور است.
به گفته وی موضوعات مورد علاقه شامل موسیقی، تصاویر کمدی، ورزشی، بازی های ویدئویی، مد و زیبایی است.
وی تاکید دارد که سه چهارم بینندگان شبکه چندرسانه ای اینترنتی آنها را جوانان زیر 34 سال و نیمی را جوانان زیر 25 سال تشکیل می دهند و تعداد بینندگان میانسال و سالمند بسیار کم است.
در حالیکه مخاطبان بسیاری هر روزه به تصاویر منتشر شده در یوتیوب جلب می شوند؛ بسیاری از فعالان این وب سایت اجتماعی سالانه در همایشی به شکل ویدئو کنفرانس در شهر آناهایم ایالت کالیفرنیا جمع می شوند.
این همایش که از سال 2010 آغاز شده است هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و در سال جاری 25 هزار نفر در مراسم 27 ژوئن (7 تیر) در مرکز گفت وگوهای شهر آناهایم شرکت داشتند.
این همایش همچنین فرصت دیدار با سرمایه گذاران و دیگر فعالان در یوتیوب را به حضار می دهد.
جیمز پالادین صاحب شرکتی که یافتن و حمایت نخبه های اینترنتی را در سراسر جهان هدف اصلی خود می داند، می گوید: یک جوان 17 ساله امروز می تواند در خانه خود تصاویری بسازد که با شبکه های مهم تلویزیونی مانند سی بی اس رقابت کند و مخاطبانی پدید آورد که یک شرکت بزرگ رسانه ای را به چالش می کشند.
کلید پربیننده شدن تصاویر در این وب سایت ها به گفته پالادین مبتکر و خلاق بودن و پشتکار در انتشار ویدئوهاست.
وی افزود: تلویزیون ها فیلم و سریال نشان می دهند اما در یوتیوب تصاویری از مردم واقعی و بازی های رایانه ای منتشر می شود که مردم عموما دوست دارند.
این فعال عرصه رسانه گفت: ما در آستانه انقلاب بزرگی در حوزه رسانه هستیم که بسیار هیجان انگیز است و اختلال عمده ای در عصر تلویزیون هاست.
فراهنگ**9157**1027
کد N1326107

وبگردی