آفتاب
عضو پیشین هیات دولت کویت:

عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی بارژیم صهیونیستی توطئه ای شوم است

عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی بارژیم صهیونیستی توطئه ای شوم است

تهران-ایرنا- عضو سابق هیات دولت ونماینده پیشین پارلمان کویت درحاشیه مراسم بزرگداشت روز قدس که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت برگزار شد این روز عظیم را مناسبتی برای جاودانه کردن مبارزات عادلانه ملت ستم دیده فلسطین علیه سیاست های غاصبانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی برشمرد.

عبدالهادی الصالح عضو سابق هیات دولت کویت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جهان اسلام در سال های اخیر شاهد دسیسه ها و توطئه های گوناگونی با هدف منحرف ساختن افکار عمومی مسلمان از مهمترین مساله فرا روی آنان یعنی آزادسازی بیت المقدس بوده است.
وی خاطر نشان کرد این دسیسه ها که به منظور مشغول کردن بسیاری از نهضت های آزادی بخش و جنبش های اسلامی به مقابله با گروه های تکفیری و التقاطی صورت می گیرد بر سه محور اساسی متمرکز بوده است.
الصالح خاطر نشان کرد: مهمترین محور این دسیسه ها که با انبوهی از جنگ افزار و تجهیزات نظامی مرگبار همچون صاعقه ای بر منطقه ما نازل شد گروه تکفیری تروریستی داعش است که با حمایت همه جانبه قدرت های استکباری و بمنظور ایجاد رعب و وحشت میان مسلمانان و خدشه دار کردن چهره اسلام ناب محمدی به فعالیت جاهلانه خود ادامه می دهند.
وزیر و نماینده سابق پارلمان کویت دومین دسیسه در دست اقدام استکبار جهانی را تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای غربی با رژیم اشغالگر قدس دانست که برخی از این کشورهای عربی نیز طی سالهای گذشته مبادلات تجاری و اقتصادی و حتی همکاری های فرهنگی را با اسراییل آغاز کرده اند.
عبدالهادی الصالح در ادامه افزود: اظهارات چند روز اخیر یکی از مقامات بلندپایه اسراییلی که گفته بود آبهای فراوانی در زیر یخ های ظاهری میان ما و اعراب در جریان است بهترین گواه برای عادی شدن مناسبات تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس با این رژیم غاصب است.
این مقام کویتی تصریح کرد: سومین طرح توطئه آفرین ایجاد فتنه و تفرقه میان کشورهای اسلامی بمنظور تشتت و از هم گسیختگی جهان اسلام و تقویت طرح های نژادی و اختلاف افکن می باشد که خوشبختانه خداوند متعال هر از چند گاهی شخصی را جهت خنثی کردن این خباثت ها و احیای روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی مامور می سازد که آخرین آنها آیت الله العظمی خمینی(ره) بود؛ فقیه و رهبری که ایران را از یک کشور حامی اسراییل به یک نظام الهی پشتیبان گروه های آزادی بخش و مقاومت اسلامی مبدل ساخت.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با مرور زمان شاهد تحقق بیانات امام راحل (قدس سره الشریف) و بروز نشانه های پیروزی مسلمانان علیه قدرت های شیطانی و ستمگران بین المللی هستیم.
خاورم*320**1565
کد N1323351

وبگردی