آفتاب
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

روز قدس تجلی اقتدار اسلام در برابر استکبار است

روز قدس تجلی اقتدار اسلام در برابر استکبار است

قم- ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، تجلی وحدت، اقتدار و عظمت مسلمانان در برابر دشمنان و صهیونیسم بین الملل می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که دشمنان و استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به نادیده گرفتن حقوق انسانهای تحت عنوان حقوق بشر به کار گرفته اند، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین، بزرگترین پاسخ به یاوه گویی های آنان می باشد.
وی ادامه داد: ملت رشید ایران مانند سال های گذشته با حضور خود در این راهپیمایی ،دروغ بودن شعارهای استکبار جهانی و صهیونیسم و حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق انسان ها را به اطلاع جهانیان برسانند.
رجبی اظهار داشت: بزرگداشت روز جهانی قدس، تلاش درجهت دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی است و این مساله همیشه مورد تاکید اسلام ناب بوده و هست که باید از محرومان و مظلومان عالم دفاع کنیم ولو اینکه پیرو دین اسلام نباشند.
وی ادامه داد: از نظر انقلاب اسلامی، یکی از ارزش ها و آرمان های اسلام دفاع از مردم فلسطین است، مردم مظلومی که هم مورد ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته وهم در محرومیت کامل به سر می برند.
رجبی گفت: دفاع از مردم فلسطین به نوعی دفاع از قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان است و از این جهت حضور در راهپیمایی روز قدس نیز یک ارزش اسلامی و انقلابی محسوب می شود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: از سوی دیگر، ما در دورانی زندگی می کنیم که دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ریشه کن کردن دین و دینداری به کار گرفته اند، آنها همه دین های آسمانی و الهی بویژه اسلام را مورد هجمه قرار می دهند.
رجبی خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در حقیقت به معنای اعلام حمایت از دین اسلام که سمبل آن قدس شریف است، می باشد.
وی حساسیت شرایط منطقه را نیز دلیل دیگری برای ضرورت باشکوه برگزار شدن راهپیمایی روز جهانی قدس ذکر کرد و گفت: اکنون در شرایطی قرار داریم که از نام اسلام در منطقه سوء استفاده می شود و گروه های تروریستی مانند داعش بالاترین جنایت ها را در خاورمیانه به نام دین مرتکب می شوند.
وی ادامه داد: داعش همانند صهیونیست ها عمل می کند، دراین شرایط که دشمن می خواهد گروهی از افراد تروریست را به عنوان نماینده واقعی اسلام معرفی کند، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به معنای دفاع از ارزش های اسلامی، انسانی و الهی و مبارزه با توطئه جدید استکبار جهانی و صهیونیست ها می باشد.
رجبی گفت: روز قدس به عنوان یک ابتکار امام راحل، برای نشان دادن اقتدار و همبستگی امت اسلامی در برابر جبهه کفر می باشد و حضور در این راهپیمایی تجلی وحدت و اقتدار مسلمانان در برابر دشمنان است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس یک وظیفه اسلامی و انقلابی است و هیچگاه از صحنه آرمان های اسلام و انقلاب خارج نمی شود.
رجبی بیان داشت: هیچ منافاتی بین حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و دفاع از جبهه مقاومت و شیعیان مورد هجوم داعش در کشورهای اسلامی، وجود ندارد، داعش دست پرورده اسرائیل است و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس خود نوعی مبارزه با داعش محسوب می شود.
وی ادامه داد: داعش برای ایجاد تنفر از اسلام در اذهان مردم دنیا به وجود آمده و این یکی از اهداف و توطئه های اسرائیل بود، بنابراین حضور در راهپیمایی روز قدس در حقیقت مبارزه با داعش و مشابه داعش است، رژیم اشغالگر قدس و داعش یک چهره هستند.
رجبی خاطرنشان کرد: امروز داعش و اسرائیل در یک جبهه واحد قرار دارند و اینکه بگوییم در شرایط کنونی وضعیت فلسطین بهتر شده باید به جای حمایت از آنها به سمت دفاع از شیعیان سوریه و عراق برویم تعبیر نادرستی است.
وی گفت: دشمنان اسلام همه در یک جبهه بوده و با استراتژی مختلف وارد صحنه می شوند و ما باید در همه این عرصه ها به شکل مناسبت در صحنه حاضر باشیم و فریب توطئه های دشمنان را نخوریم.
راهپیمایی روز جهانی قدس به ابتکار امام راحل در آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.
7401/ 6133/
کد N1321719

وبگردی