آفتاب

رکوردار وزنه برداری جوانان جهان: هفت سال کابوس وار را پشت سر گذاشتم

رکوردار وزنه برداری جوانان جهان: هفت سال کابوس وار را پشت سر گذاشتم

گرگان - ایرنا - «سعید علی حسینی» رکوردار دسته فوق سنگین وزنه برداری جوانان جهان گفت: خوشحالم که هفت سال کابوس وار و سخت را پشت سر گذاشتم و اکنون روزهای محرومیتم در حال اتمام است.

آزمایش دوپینگ سعید علی حسینی برای دومین مرتبه در رقابت های قهرمانی سال 2009 جهان در کره جنوبی مثبت اعلام شد که براساس قوانین در آن زمان به مدت 12 سال یعنی تا 2021 از حضور در میادین محروم شد.
اما بر اساس قانون جدید فدراسیون بین المللی، محرومیت وزنه بردارانی که برای بار دوم دوپینگ شان محرز شده تا 8 سال کاهش یافت و علی حسینی تاکنون 7 سال از محرومیت خود را پشت سر گذاشته است.
برهمین اساس فدراسیون بین المللی وزنه برداری با ارسال نامه ای به فدراسیون کشورمان پایان محرومیت سعید علی حسینی وزنه بردار فوق سنگین ایران را دوم آبان سال 96 (24 اکتبر 2017) اعلام کرد.
درنامه رسمی فدراسیون بین المللی آمده است: بنابر تغییراتی که در کتاب قوانین مربوط به محرومیت های مادام العمر و برخی مجازات های وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) تدوین شده است و نیز شرایط مساعد سعید علی حسینی با این قوانین، وزنه بردار محروم فوق سنگین ایران می تواند از تاریخ 24 اکتبر2017 (2 آبان 96) مجددا فعالیت های حرفه ای خود را در عرصه بین المللی وزنه برداری آغاز کند و دوره محرومیتش خاتمه می یابد.
علی حسینی در سفر به استان گلستان طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اکنون انگیزه ام بسیار زیاد شده و امید دارم بتوانم از فرصت پیش آمده استفاده کرده و دل خانواده، مردم عزیز و افرادی که چشم انتظار حضور من در صحنه مسابقات بودند را با کسب افتخار شاد کنم.
وی اظهار داشت: بدون شک در این مسیر زحمات و پیگیری های بی دریغ علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری بسیار تاثیر گذار بوده که مراتب بازگشتم به دنیای قهرمانی را فراهم آورد.
وی در خصوص وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه المپیک ریو گفت: اردوی المپیکی سطح دریای ملی پوشان وزنه برداری هم اکنون در شهر کلاچای استان گیلان در حال برگزاری است و من به عنوان عضو کوچکی از وزنه برداری کشور از تمامی مسئولان، دست اندرکاران، رسانه ها و مردم عزیز خواهش و درخواست دارم با حمایت همه جانبه کادر فنی و وزنه برداران تیم ملی را حمایت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران ایرانی فارغ از هرگونه حاشیه در المپیک ریو افتخار آفرینی کرده و دل ملت را شاد کنند.
علی حسینی افزود: امید دارم با بازگشت به عرصه رقابت های مختلف در بازی های آسیایی 2018 اندونزی بتوانم افتخار بزرگی را برای مردم و کشورم به ارمغان آورم و از آنجا که معتقدم هر رکوردی روزی شکسته می شود؛ با قدرت به وزنه ‌برداری بر می‌ گردم.
وی در خصوص رکوردهایی که در پیکارهای سال 2008 جوانان جهان در شهر جیونجو کره جنوبی برجای گذاشت گفت: از سال 2008 تاکنون این رکورد ها هنوز جابجا نشده و این افتخار برای کشور عزیزمان باقی مانده است.
حسینی بیان داشت: در رقابت های قهرمانی سال 2016 جوانان جهان که هم اکنون در گرجستان در حال برگزاری است، وزنه بردار فوق سنگین ارمنستان رکوردهای خوبی به ثبت رسانده و آرزو دارم رکوردهایم به دست وزنه برداران کشورمان جابجا شود تا باعث ایجاد انگیزه و حمایت از ورزشکاران و در نتیجه رسیدن به عناوین بالاتر گردد.
وی تاکید کرد: هیچ رکوردی ابدی و دست نیافتنی نیست و دست بالای دست بسیار است.
علی حسینی در پیکارهای سال 2008 جوانان جهان در کره جنوبی در حرکت یک ضرب با 206 کیلوگرم و دو ضرب با 245 کیلوگرم و مجموع نیز با 451 کیلوگرم در هر سه حرکت رکوردار جوانان جهان است.
3014/6203** 1701
کد N1320830

وبگردی