آفتاب

دستگیری یکی از شورشیان اوگاندا

دستگیری یکی از شورشیان اوگاندا

تهران- ایرنا- منابع امنیتی جمهوری آفریقای مرکزی روز سه شنبه از رهگیری و بازداشت یکی از فرماندهان شورشیان اوگاندا خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس انفو، شبه نظامیان مردمی با کمک نیروهای نظامی آفریقای مرکزی روز گذشته (دوشنبه) موفق شدند در یک عملیات رهگیری اطلاعاتی یکی از فرماندهان ارشد ارتش مقاومت مسیح را دستگیر کنند.
مقامات امنیتی و نظامی آفریقای مرکزی از انتشار هویت فرد بازداشت شده خودداری کردند و تنها تائید کردند که وی یکی از فرماندهان ارتش مقاومت مسیح معرفی کرد.
یک گروه از شبه نظامیان مردم موسوم به 'جبهه مردمی برای نوزایی آفریقای مرکزی' دو روز پیش، بدون نام بردن از فرد خاصی، اعلام کردند یکی از فرماندهان ارتش مقاومت مسیح را بازداشت کرده اند.
دستگیری این فرد بعد از حملات ماه های گذشته ی اعضای ارتش مقاومت مسیح در مناطق زمیو، باکوما و بانگاسو در شرق و شمال شرق جمهوری آفریقای مرکزی صورت گرفت و می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در این رشته از حملات، دهها نفر کشته و زخمی شدند.
ارتش مقاومت مسیح سال 1987 با هدف سرنگونی 'یووری موسوینی' رییس جمهوری اوگاندا تشکیل شد.
این گروه خشونت ها و جنایت های زیادی را در کشورهای اوگاندا، سودان جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو و آفریقای مرکزی مرتکب شده است.
خاورم**9041**1144
کد N1319207

وبگردی