آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

ایرانیان دارای موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مقیم سایر کشورها سرمایه بزرگی هستند

ایرانیان دارای موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مقیم سایر کشورها سرمایه بزرگی هستند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لیدرهای دارای موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که بخشی از آنها بومی این استان و در کشورهای هدف 9 گانه مقیم هستند یا به آن کشورها رفت و آمد دارند برای ما یک سرمایه محسوب می شوند لذا باید با هدف توسعه روابط، شناخت خوبی از این افراد داشته باشیم.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری علی اوسط هاشمی در نشست کمیسیون توسعه روابط خارجی تاکید کرد: بانک اطلاعات ایرانیان به ویژه هم استانی های مقیم در کشورهای هدف به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت های سرمایه گذاری این کشورها برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی باید تهیه شود.
وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری مردمی حتی در یک طرح می تواند از اعتبارات تملک دارایی یک سال سیستان و بلوچستان بیشتر باشد.
وی با اشاره به برپایی اجلاسهایی همچون اجلاس سه جانبه ایران، افغانستان و هندوستان و همچنین اجلاس آیورا ادامه داد: آینده از آن اقیانوس هند است تمام کارآفرینان بزرگ به اقیانوس هند می اندیشند چرا که کشورهای موجود در این حوزه دارای ظرفیت بالای تولید نفت و گاز و انرژی و دریا هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای هر کشور هدف گذاری شود ابتدا کشور هدف را به خوبی بشناسید و بعد خودمان را به آن کشورها معرفی کنیم چون آینده متعلق به بازارهای نو ظهور است و اقتصاد نو با بازار نو همراه خواهد بود.
هاشمی با اشاره به اینکه در تلاشیم دبیرخانه دائمی اجلاس آیورا را به محوریت سیستان و بلوچستان و مرکزیت چابهار ایجاد کنیم، بر توسعه تجارت الکترونیک نیز تأکید کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه نباید نگاه مان نسبت به همسایگانمان امنیتی باشد، خواستار بازنگری در نوع تعامل با کشورهای همسایه شد و افزود: توریسم مشترک و لیدرهای بزرگ گردشگری بایستی شناسایی شوند چرا که ارتقا و توسعه روابط مردمی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین بر شناسایی موانع توسعه ارتباط پایدار با این کشورها تأکید کرد و افزود: با شناسایی موانع ارتباط پایدار از طریق هم وطنانی که به آن کشورها رفت و آمد دارند می توانیم در جهت رفع این موانع گام برداریم.
3213 / 6081
کد N1318951

وبگردی