آفتاب
رییس بیمارستان شهید رجایی شیراز:

سطح هوشیاری سه مصدوم واژگونی اتوبوس در فارس افزایش یافت

سطح هوشیاری سه مصدوم واژگونی اتوبوس در فارس افزایش یافت

شیراز- ایرنا- رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: سطح هوشیاری سه مصدوم حادثه واژگونی دو دستگاه اتوبوس در فارس، افزایش یافت و امید ها برای بهبودی آنها بیشتر شده است.

شهرام بلند پرواز، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه دو نفر از سربازان همچنان در شرایط خطر قرار دارند و سطح هوشیاری آنان پایین است .
وی ادامه داد: سطح هوشیاری هفت نفر از سربازان بالای 9، سه نفر زیر 9 و یک نفر حدود سه است، دو نفر از این افراد بین شش تا هفت سطح هوشیاری دارند و شاید لازم باشد زمان بیشتری در مراقبت های ویژه بمانند اما اگر بعد از یک هفته واکنشی به روند درمان ندهند امید ها برای بهبودی آنان کاهش می یابد.
براساس معیار گلاسکو (GCS) سطح هوشیاری در انسان بین دو نمره سه و 15 قرار دارد که حداقل GCS 3 و میزان طبیعی آن 15 است.
برای تعیین سطح هوشیاری سه فاکتور پاسخ چشمی، پاسخ کلامی و پاسخ حرکتی مورد معاینه قرار می گیرد که در صورت طبیعی بودن هر سه فاکتور میزان GCS فرد 15خواهد بود یعنی فرد کاملا هوشیار است که به طور معمول همه افراد در ساعات بیداری در این سطح از هوشیاری قرار دارند و در صورت کمتر بودن میزان GCS از 15 فرد دچار افت سطح هوشیاری است.
بلندپرواز بیان کرد: نباید از الطاف خداوند ناامید باشیم، ضمن اینکه ما همه تلاش های خود را برای نجات جان سربازان آسیب دیده انجام می دهیم امیدواریم مردم هم برای بهبودی این دو سرباز در معرض خطر و همه مصدومان این حادثه دعا کنند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با بیان اینکه هم اینک 13سرباز مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در این بیمارستان بستری هستند، گفت: با هدف ارائه خدمات بهتر، ما همه سربازان را در یک بخش نگهداری می‌کنیم.
بلندپرواز با اشاره به صدور نامه ترخیص چهار نفر از این مصدومان، اظهار داشت: این افراد در حال حاضر بر اساس خواست خود در بیمارستان نگهداری می شوند اما به تشخیص پزشک می توانند ترخیص شوند.
دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان مرکز آموزش صفر پنج کرمان روز چهارشنبه دوم تیرماه جاری در کیلومتر 15 جاده نی ریز - کرمان و کیلومتر 65 جاده سروستان - شیراز واژگون شد که در نتیجه آن 20 نفر جان خود را از دست دادند که 13 نفر سرباز بودند.
6113 /6118 / 1876
کد N1318881

وبگردی