آفتاب

کشتی آزاد بین‌المللی جام استفان سرکسیان؛ کریمی و هادی به مدال طلا رسیدند

کشتی آزاد بین‌المللی جام استفان سرکسیان؛ کریمی و هادی به مدال طلا رسیدند

همشهری آنلاین: تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب دو مدال طلا و دو نقره به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی استفان سرکسیان ارمنستان پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پيكارهای کشتی آزاد جام استفان سرکسیان روزهاي 5 و 6 تير ماه در شهر واندازور ارمنستان برگزار شد و در پايان تيم ايران توسط عليرضا كريمي و پرويز هادي در اوزان 86 و 125 كيلوگرم صاحب مدال طلا و ميثم نصيري و امير محمدي در اوزان 65 و 97 كيلوگرم صاحب مدال نقره شد.

همچينن رضا اطري در وزن 57 كيلوگرم پنجم شد و سيد احمد محمدي و كميل قاسمي در اوزان 65 و 125 كيلوگرم از دور رقابت‌ها كنار رفتند.

نتايج كشتي‌گيران كشورمان در روز دوم اين مسابقات به شرح زير است:

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور نخست با نتیجه 10 بر 0 از سد کومیکه آلاداشویلی از گرجستان گذشت و در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 آرسن علی موسی علی‌اف، نفر دوم جام یاریگین در سال 2016 از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کریمی در این مرحله با نتیجه 11 بر 0 مقابل ولادیسلاو والیف، نفر سوم روسیه و جام یاریگین در سال 2016 و قهرمان جوانان جهان به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار شامیل آتایان، نفر پنجم اروپا (2016) از ارمنستان را با نتيجه 10 بر 0 شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور اول مقابل وایچیک یقیزاریان از ارمنستان با نتیجه 10 بر 0 به پیروزی رسید و در دور دوم با نتیجه 9 بر 4 مقابل گئورگی ساکانالیدزه از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف روس در دیدار مرحله نیمه نهایی، قاسمی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در همین وزن پرویز هادی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم والری بیدویف از روسیه را 10 بر 0 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لوان بریانیدزه، نفر سوم جهان (2010) و پنجم جهان (2015) از ارمنستان با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. هادي در این دیدار بالدان سیجیپوف، نفر سوم قهرمانی روسیه در سال 2016 را با نتيجه 10 بر 6 شكست داد و عنوان قهرماني را از آن خود كرد.

 

کد N1318792

وبگردی