آفتاب

مخالفت جنبش الصابرین فلسطین با عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی

مخالفت جنبش الصابرین فلسطین با عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی

غزه - ایرنا – جنبش الصابرین فلسطین با صدور بیانیه ای توافق ترکیه و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی مجدد روابط را که همزمان در تل آویو و آنکارا اعلام شد، محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: جنبش الصابرین و همه کسانی که درصدد آزادسازی فلسطین از اشغال رژیم صهیونستی هستند، حرص و ولع برخی کشورهای عربی و منطقه ای برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را که آخرین آن توافق ترکیه با آن است، بشدت محکوم و نسبت به آن ابراز تنفر می کنند.
در این بیانیه آمده است که هرگونه توافق با دشمن صهیونیستی تنها به ادامه محاصره نوار غزه و جدائی آن از دیگر مناطق فلسطین بویژه قدس و کرانه باختری اشغالی منجر می شود.
جنبش الصابرین خاطرنشان کرده است: هرگونه توافق با دشمن صهیونستی تنها به تقویت جایگاه آن در منطقه منجر نمی شود بلکه روند اعتراف به وجود و بقای آن در منطقه را تقویت می کند و هر مسلمان و عرب آزاده ای این روند را حتی تحت نام « کمک های انسان دوستانه» نمی پذیرد.
این جنبش همچنین با ابراز امیدواری برای آزادی فوری همه اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی با قرار گرفتن پرونده آنها در چارچوب توافق های با این رژیم مخالفت و تاکید کرده است که فداکاری های ملت و جوانان فلسطین هرگز نمی تواند بخشی از توافق سازش با دشمن صهیونیستی باشد.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه از توافق این کشوربا رژیم صهیونیستی برای عادی سازی مناسبات و تبادل سفیران خبر داد.
وی گفت که این توافقنامه امروز (سه شنبه) از سوی نمایندگان دو طرف به امضا می رسد و سپس در مجلس ترکیه بررسی خواهد شد.
رسانه های ترکیه پیشتر از توافق ترکیه و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی مناسبات دوطرف پس از گذشت 6 سال خبر داده بودند.
در سال 2010 میلادی نیروهای ارتش صهیونیستی به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه بود در راه غزه حمله کردند که به کشته شدن 9 شهروند ترکیه و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد.
ترکیه خواهان عذرخواهی رژیم صهیونیستی، پرداخت غرامت و لغو محاصره غزه شده بود اما سرانجام برای عادی سازی مجدد روابط به توافق رسیدند بدون اینکه همه شروط ترکیه تحقق یابد.
خاورم ** 387** 1324
کد N1317858

وبگردی