آفتاب

آیین تشییع نمادین پیکر حضرت علی(ع) در هند برگزار شد

آیین تشییع نمادین پیکر حضرت علی(ع) در هند برگزار شد

دهلی نو- ایرنا- شیعیان هند در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با به راه اندازی دسته های سینه زنی و عزاداری در شهرهای مختلف این کشور ،تابوت نمادین حضرت علی (ع ) را حمل کردند.

به گزارش ایرنا- آیین اصلی تشییع نمادین حمل تابوت حضرت علی(ع) در شب بیست و یکم ماه رمضان، که با شاخه های گل پوشانده شده است، در جلوی جمعیت به حرکت در می آید و سیل خروشان جمعیت به نوحه سرایی،سینه زنی می پردازند.
لحظه نهایی این آیین وقتی است که تابوت به داخل مکانی شبیه نجف می رسد، دراین لحظه . در حالیکه سراسر محوطه مملو از جمعیت عزادار شده ،تابوت را به زمین می گذارند و مراسم به پایان می رسد.
مراسم تشییع نمادین تابوت حضرت علی (ع) و عزاداری شهادت آن حضرت دیشب در بسیاری ازشهرهای هند نظیر دهلی،امروهه،لکنو،مظفرنگر،حیدرآباد، کشمیر،بمبئی، میروت، علیگر برگزار شد.
دسته های سینه زنی تا پاسی از شب به سوگواری و نوحه سرایی در مساجد، تکایا، امام باره ها و خیابان های هند پرداختند.
شیعیان دهلی نیز تابوت نمادین پیکر حضرت علی(ع) را از مسجد شیعیان 'کشمیر گیت' حرکت دادند و پس از طی مسیر یک کیلومتری به مسجد پنجه شریف منتقل کردند .
جمعیت عزادار که با شور خاصی به سینه زنی و زنجیرزنی می کردند، این مسیر را به دنبال تابوت تا مسجد پنجه شریف طی کردند.
همچنین آیین دومین شب قدر دیشب با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و ایرانیان مقیم دهلی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.
حجت الاسلام خسرو پناه مبلغ اعزامی در این مراسم گوشه هایی از زندگی پر بار حضرت علی (ع) را تشریح و خاطرنشان کرد وصیتنامه آن حضرت چراغ راه و برنامه کاملی برای زندگی شخصی و اجتماعی مسلمانان است .
*آساق*1600
کد N1316787

وبگردی